آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

جلاد اسرائیلی، شوالیه انگلیس می شود

انگلیس به عنوان دولت بانی اشغال سرزمین فلسطین، در شصتمین سال روابط با رژیم صهیونیستی به شیمون پرز نشان شوالیه اعطا می کند.

به گزارش سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نشان شوالیه از سوی ملکه بریتانیا به رئیس رژیم صهیونیستی اهدا می شود. در همین حال دانشگاه کینگزکالج دیروز به شیمون پرز دکترای افتخاری داد و این در حالی بود که دانشجویان آکسفورد با اعتراض به سخنرانی پرز در این دانشگاه، سخنرانی وی را متشنج کردند. دولت انگلیس در سال 1948پس از سالها استعمار فلسطین، طبق هماهنگی قبلی با صهیونیست های بین المللی، اختیار این کشورکهن را به اشغالگران جدید سپرد و فتنه حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه از آن سال آغاز شد.

گفتنی است شیمون پرز در سخنرانی خود در آکسفورد با اعتراض شدید دانشجویانی مواجه شد که فریاد می زدند «پرز تو جنایتکار جنگی هستی» و «از خودت خجالت بکش ای جنایتکار جنگی.» پرز در واکنش به این سخنان با مظلوم نمایی گفت: «فلسطینی ها می خواهند ما را به قتل برسانند و ما می خواهیم زنده بمانیم و حق داریم از خود دفاع کنیم.»

پرز همچنین از اقدام دانشگاهیان انگلیسی که در حمایت از ملت فلسطین، به تحریم آکادمیک علیه رژیم صهیونیستی متوسل شده اند، به شدت انتقاد کرد و گفت: آنها می گویند با اشغالگری اسرائیل مخالفند ولی جنایات عربی و تلاش دینی برای به بن بست کشاندن صلح را فراموش می کنند.

رئیس رژیم صهیونیستی در عین حال طرح سازش شاه عربستان را مورد تحسین قرار داد.