آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

وحشت مشارکتی ها از احتمال نامزدی میرحسین موسوی

امتناع میرحسین موسوی از هزینه کردن خود به نفع افراطیون دوم خرداد، وضع بغرنجی برای این جریان ایجاد کرده است.

یک روز پس از آن که مدیر مسئول روزنامه توقیف شده توس تصریح کرد: «باید دید با توجه به وضعیت کشور چه ضرورتی دارد که موسوی در انتخابات حاضر شود» و برخی از تکنوکرات های دولت اصلاحات هم میرحسین موسوی را فردی معطوف به گذشته و مغایر با مطالبات امروز اصلاح طلبان معرفی کردند، روزنامه زنجیره ای اعتماد هم میرحسین موسوی را به خاطر احتمال نامزدی انتخابات به باد انتقاد گرفت.

اعتماد می نویسد: «اینکه چه اتفاقی افتاده که میرحسین موسوی را از سکوت و انزوا به علاقه برای کاندیداتوری ترغیب کرده جای پرسش بسیار دارد. چهار سال پیش که نیاز به حضور وی در انتخابات بود، او ترجیح داد خانه نشین شود اما حالابه کاندیداتوری روی خوش نشان می دهد. چرا دقیقا در همان زمان که خاتمی در حال نهایی کردن تصمیمش به سر می برد، موسوی زمزمه حضور سر داده است؟ آیا این اقدام بر سرگردانی و شکاف در بین اصلاح طلبان نمی افزاید».

اعتماد از موضع بالانوشت: میرحسین برای آن که شائبه انتخاباتی بودن فعالیت هایش را از اذهان محو کند(!) باید به تحرکات سیاسی اش استمرار بخشد و بی توجه به فصل رقابت های انتخاباتی، در راه دموکراسی و بهبود وضع آزادی بیان تلاش کند.

اما حزب مشارکت پس از ماجرای تکذیب خبر سایت حامیان خاتمی(یاری نیوز) از سوی دفتر میرحسین موسوی، ترجیح داد دیگر به ماجرا ابعاد بیشتری ندهد و میرحسین موسوی را همسو با خاتمی معرفی کند. این موضع که از سوی محمدرضا خاتمی عنوان شد، در عین حال در تمایل موسوی برای نامزدی در تعارض است.

در این میان موضع حزب کارگزاران جالب است. اگرچه عطریانفر پریروز به مهر گفته بود «اگر خاتمی شرکت کند، نیازی به حضور موسوی نخواهد بود و تکلیف از او مرتفع می شود. اما هدایت آقایی دیگر عضو حزب کارگزاران دیروز به باشگاه خبرنگاران گفت: «نظرات متفاوتی در بین اصلاح طلبان وجود دارد. با حضور موسوی می توان یک آرایش جدیدی در عرصه سیاسی شکل داد. اصلاح طلبان با این حضور از سردرگمی بیرون می آیند. البته احتمال شرکت او ضعیف است».

اما حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران درباره تکذیب خبر حمایت از خاتمی از سوی دفتر میرحسین موسوی گفت «این تکذیبیه به ما ارتباطی ندارد». وی همچنین گفت «برگ برنده اصلاحات، مردم هستند نه خاتمی. اگر مردم خاتمی را انتخاب نکردند، اصلاحات شکست نمی خورد».