آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
اخبار اقتصادی
۴

بخشنامه دولت برای صرفه جویی مصرف انرژی در ادارات

اجرای طرح عملیات زمستانی در 18 فرودگاه کشور

طرح عملیات زمستانی امسال در18 فرودگاه بزرگ کشور به اجرا در می آید.

علی گل محمدی معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها با بیان این مطلب گفت: امسال عملیات برف روبی در فرودگاه ها از دستور العمل اجرایی و فرماندهی عملیات برخوردار است و برای اجرای عملیات زمستانی در فرودگاه های کشور 10 تیغه برف روب، 2 خودروی برف خور و دو دستگاه اوره پاش بابهره مندی از مدرن ترین تکنولوژی و هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان خریداری شده است که 90 درصد آنها تا قبل از دی ماه تحویل فرودگاه های کشور خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر تمهیدات فوق، مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز برای تامین لوازم مصرفی فرودگاه ها، اوره و نمک ، تعمیر و بازسازی تجهیزات و استفاده از بخش خصوصی در نظرگرفته شده و این اعتبار و انجام آن به صورت غیر متمرکز در اختیار فرودگاه ها قرارگرفته است.

وی ادامه داد: اخیرا یک دستگاه ماشین چند منظوره فرودگاهی با سرعت و کارآیی بسیار بالاخریداری شده است که عملیات برف روبی را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت با عرض تیغه 8 متر انجام می دهد.

گل محمدی جلوگیری ازیخ زدگی توسط اوره، برف روبی با ماشین آلات مخصوص فرودگاهی و یخ زدایی را از مهمترین وظایف ستاد عملیات زمستانی شرکت فرودگاه های کشور برشمرد و افزود: دستورالعمل عملیات زمستانی، امسال برای 21 فرودگاه کشور تدوین و در هر فرودگاه فرمانده عملیات زمستانی نیز منصوب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور وی تصریح کرد: عملیات زمستانی امسال در فرودگاه های امام خمینی(ره)، مهرآباد، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، ارومیه، اردبیل،سنندج، شهرکرد، همدان،کرمانشاه، یاسوج، زنجان، ایلام، ساری، گرگان و رشت اجرا می شود که به حداقل رسیدن زمان تاخیر و جلوگیری از لغو شدن پروازها در زمان بارش شدید برف از مهم ترین اثرات اجرای طرح عملیات زمستانی است.