آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
اخبار اقتصادی
۴

نقش تجارت الکترونیکی در هدفمندسازی یارانه ها بررسی می شود

پنجمین همایش ملی تجارت الکترونیک با شعار تجارت الکترونیکی در خدمت طرح تحول اقتصادی روزهای دوم و سوم آذرماه در تهران برگزار می شود.

مسعود موحدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی و رئیس همایش در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای طرح تحول اقتصادی آماده سازی برای ایفای نقش بازیگران عرصه اقتصاد در جایگاه خود است که در این راستا فناوری اطلاعات در این موضوع باید نقش خود را بخوبی ایفا کند، این در حالی است که بدون ایفای نقش موثر فناوری اطلاعات، تحول اقتصادی امری طولانی مدت و دیربازده است.

وی افزود: در بحث شناسایی اقشار مختلف مردم برای هدفمند کردن یارانه ها نیز نیاز به سامانه های اطلاعاتی است که البته این سامانه ها باید تبادل اطلاعات داشته باشند و تحلیل های مشترکی ارایه دهند. وی تصریح کرد: یکی از آثار مثبت پیاده سازی طرح تحول اقتصادی این است که فناوری اطلاعات در چارچوب های اقتصادی، عملی و تصمیم گیری نقش بارز و موثر خود را به ظهور می رساند. وی تاکید کرد: یکی از الزامات طرح تحول اقتصادی در کشور نیز توجه بیشتر به بحث تجارت الکترونیک نه به مفهوم آنکه ساز و کارهای سنتی خود را به سمت الکترونیکی شدن ببریم بلکه فضای آینده تجاری را فضای الکترونیکی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه ها در برنامه جامع تجارت الکترونیک مصوب هیئت دولت مشخص شده که به طور جدی در حال پیگیری است چرا که باور داریم استقرار تجارت الکترونیک نیاز به فضای همدلی دارد، در غیر این صورت با برنامه های ابلاغی منفعل نمی توان به نتیجه رسید.

موحدی اظهار داشت: درصدد تدوین سند تجارت الکترونیک هستیم که جزء اسناد بسته های اجرایی است که دولت تهیه کرده که امید می رود سند مشخص برنامه جامع دوم تجارت الکترونیک که به دولت پیشنهاد شده، تصویب شود. از سوی دیگر مشکلات اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز که دچار معضلاتی بوده رفع شده و کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک در دولت نیز آن را پذیرفته است.