آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
صفحه آخر
۱۶

افراد مسلح فرمانده سابق ارتش پاکستان را ترور کردند

مردان مسلح فرمانده سابق ارتش پاکستان را با شلیک گلوله از پا درآوردند.

به گزارش رویتر، دو مرد مسلح که سوار بر موتورسیکلت بودند دیروز با شلیک گلوله به یک فرشمانده ارشد سابق ارتش پاکستان، وی را به همراه راننده اش در خارج از شهر از پا درآوردند.

«امیر فیصل علوی» که فرماندهی ارتش ویژه پاکستان را تا دو سال قبل به عهده داشت، زمانی که به سمت اسلام آباد، در حرکت بود، با شلیک ده ها گلوله از پای درآمد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ترور این مقام سابق نظامی را بر عهده نگرفته است، این در حالی است که شبه نظامیان طالبان و القاعده در هفته های اخیر، چندین فرمانده ارشد و مقامات دولتی را هدف ترور خود قرار دادند.

در همین حال، منابع محلی اعلام کردند، حمله موشکی یک فروند هواپیمای بدون خلبان آمریکا به منطقه وزیرستان شمالی، شش کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.

براساس این گزارش، این حمله موشکی در ناحیه «جانی خیل» مرکز منطقه وزیرستان شمالی صورت گرفت. از اوت (مرداد) سال جاری میلادی تاکنون، این بیست و یکمین حمله موشکی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان محسوب می شود.همچنین، سایت خبری- تحلیلی و ضدجنگ (آنتی وار) به نقل از گزارشات ناتو اعلام کرد: پاکستان به نیروهای ناتو در حمله به وزیرستان جنوبی کمک کرده است و این، اولین هماهنگی بین ارتش پاکستان و آمریکا محسوب می شود. درز این اطلاعات به خارج، موجب شرمندگی دولت پاکستان و باعث شده است که به طور غیرعلنی اعلام کند با این حملات مخالف است.