آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
شهرستان ها
۱۱

کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان در کرج

آسارای کرج- خبرنگارکیهان:

کرج با جمعیتی بیش از 2میلیون نفر فاقد حتی یک تخت برای بیماران اعصاب و روان است.

مهندس مهرورز، کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت کرج در جلسه ای که با حضور دکتر محمدی ریاست بهداشت و درمان کرج، معاونین این مرکز و اصحاب رسانه های جمعی این شهرستان برگزار شد ضمن اعلام این مطلب افزود: درحال حاضر بیماریهای اعصاب و روان به معضل عمده جامعه بشری تبدیل شده که این امر باعث افزایش گرایش به خودکشی شده و تبعات بسیاری برای خانواده ها و جامعه درپی دارد.

دکتر براتی، معاونت مرکز بهداشت کرج نیز افزود: آمار خودکشی در ایران طبق منابع رسمی حدود 5هزار نفر در سال است و این درحالی است که آمار غیررسمی به خاطر آبروی خانواده های درگذشته اطلاعی از آن در دست نیست! و متاسفانه گرایش به خودکشی در نوجوانان 15-19 ساله بیشتر است به طوری که بیش از نیمی از دانش آموزان سال آخر دبیرستان افکار خودکشی دارند!

وی مهمترین عوامل و گرایش افراد به خودکشی را افسردگی ماژور(بالا)، معضلات اقتصادی، اعتیاد، بیکاری، تنش در خانواده ها، احساس گناه، مرگ عزیزان، بیماریها و بلایای طبیعی برشمرد.

در ادامه این مراسم دکتر میرشمس معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کرج نیز گفت: به ازای هر 10هزار نفر باید یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد، درحال حاضر کلانشهر کرج با معضل کمبود تخت روبروست.