آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
شهرستان ها
۱۱

نایب رئیس شورای شهر: دزفول 200 هکتار بافت فرسوده دارد

دزفول- خبرنگار کیهان:

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر ضرورت بازسازی بافت قد یمی این شهر گفت: دزفول 200 هکتار بافت فرسوده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

«حسن نبوتی» افزود: برای بازسازی این بافت که در مرکز شهر واقع شده یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: این رقم هزینه زیادی است اما با توجه به اینکه این شهر در نزدیک نقاط زلزله خیز قرار دارد به اندازه خسارت احتمالی زیاد نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: این اختیار مور د نیاز با برنامه ریزی صحیح به تدریج طی سالهای آینده قابل تامین است.

نبوتی افزود: کشور ما در معرض حوادث طبیعی مانند زلزله قرار دارد و در این میان به استناد مطالعات زمین شناسی تقاطع زاگرس و البرز در خوزستان این منطقه را به منطقه ای زلزله خیز تبدیل کرده است.

نبوتی افزود: بافت قد یمی دزفول به دلیل فرسودگی در مرض تخریب کلی قرار دارد و تهدیدی جدی برای شهروندان است از اینرو باید مرمت شود.

وی گفت: باتوجه به این مهم با این وجود کمترین اقدام موثر و عملی برای مقاوم سازی بافت فرسوده دزفول نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: بارها شنید ه ایم که گفته شده تسهیلات بانکی ویژه ای برای متقاضیان نوسازی بافت فرسوده قرار گرفته، و وامهای کم بهره 10 میلیون تومانی و 14 میلیون تومانی با بازپرداخت درازمدت پرداخت می شود، اما ما به عنوان نمایندگان مردم نمونه ای از آن را در شهر دزفول سراغ نداریم و اگر پرداخت شده بانکها میزان آن را به مردم گزارش دهند.

وی گفت: سالهاست به بهانه تاریخی بودن بافت از مقاوم سازی آن از جانب برخی گروه ها ممانعت می شود. روند موجود رسیدگی دستگاه های دولتی به بافت فرسوده دزفول مطلوب نیست و شهروندان دزفولی نسبت به آن اعتراض دارند.