آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۶
خانواده
۷

بازی، کودکان را خوش خواب می کند

بررسی ها نشانداده که بهترین ورزش برای کودکان بازی است و کودکانی که به اندازه کافی ورزش می کنند بهتر می خوابند.

به گزارش هرالد نیوز، کودکانی که به اندازه کافی و مناسب بازی می کنند وضعیت جسمی بهتری داشته- بهتر می خوابند و حتی از نظر روحی نیز کمتر دچار مشکل و اختلال می شوند.

به عقیده کارشناسان ورزش برای کودکان و حتی نوجوانان می تواند شامل بازیهایی نظیر فوتبال- شنا- دوچرخه سواری و دویدن می باشد. زیرا در این ورزشها سه رکن اصلی که شامل قدرت تحمل بدن است در دویدن و انعطاف پذیری و کشش در انواع بازیها تقویت می شود.

شاید به همین دلیل بزرگسالان با یک دقیقه دویدن ضربان قلبی به مراتب سریعتر داشته باشند و تنفس شان دچار مشکل شود اما کودکان به دلیل عادت به دویدن و بازی دچار چنین مشکلاتی نمی شوند.

با توجه به آمار کودکان به طور متوسط روزانه سه ساعت تلویزیون تماشا می کنند. اما مقدار ورزش توصیه شده برای آنها در قبال این سه ساعت پنج ساعت است که ازاین پنج ساعت باید حداقل 1.5 ساعت آن شامل حرکات سریع در راه رفتن و پیاده روی باشد تا تمام عضلات و ماهیچه ها را درگیر کند. برای رسیدن به این منظور نباید فعالیتها و بازیهای سالم کودکان را محدود کرد. زیرا با این کار انرژی آنها تخلیه نمی شود و دچار انواع مشکلات جسمی و روحی خواهند شد.