آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۴۰
شهرستان ها
۱۱

ادارات دولتی از طریق سامانه الکترونیکی موظف به پاسخگویی سریع می شوند

با اجرای طرح ملی «سامد»

سنندج- خبرنگار کیهان:

تقویت ارتباط دوسویه مردم و مسئولان و پاسخ گویی سریع به ارباب رجوع در گردش کار اداری همواره دغدغه دولت نهم بود و در همین راستا طرح ساماندهی برای تسهیل و تقویت ارتباط مردم با دولت طراحی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی این استان ایرج حسن زاده با اعلام اینکه طرح ملی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) گامی برای حذف بوروکراسی در نظام اداری است گفت: این طرح با الهام از دیدگاه های رئیس جمهور از یک سال پیش با جمع بندی نظرات کارشناسان وارد مراحل اجرایی شد و اکنون درحال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب از کاغذبازی های اداری رنج می برند و در زمینه های مختلف مشکلات زیادی دارند که مسئولان باید به تبع از دیدگاه های رئیس جمهوری و ویژگی های دولت نهم در مقام پاسخگویی برآیند گفت: روند پاسخگویی دولت به عنوان یکی از اصول خدشه ناپذیر نظام اسلامی در قالب طرح سامد سرعت و دقت بیشتری می یابد و موجب تقویت اعتماد دوجانبه خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ شان و حرمت افراد در مسیر خدمت رسانی آسان و بی واسطه به مردم دانست و گفت: با اجرایی شدن طرح سامد، دولت با اطلاعات دقیق تری در جریان مشکلات موجود در جامعه قرار می گیرد و با بهره گیری از این شناخت، برنامه ریزی برای حل و رفع مشکلات و نیازها کاربردی تر می شود.

به گفته وی در این طرح مردم در هر استان با شماره تلفن 111 تماس گرفته و درخواست آنها وارد سامانه الکترونیکی سامد شده و دستگاه اجرایی موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پاسخ نهایی و قطعی خود را از طریق همین سامانه به متقاضی اعلام کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان گفت: یک کد رهگیری توسط متصدی سامانه سامد، برای پیگیری مورد درخواست به متقاضی اعلام می شود.