آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۸۳۵
ایران
۲

محمود احمدی نژاد استقبال کرد

پیشنهاد صدور «گواهینامه ازدواج»

گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد پیشنهاد کرد به جوانان «گواهینامه ازدواج» اعطا شود. به گزارش برنا وی که در همایش «مطلع عشق» که به مناسبت سالروز ازدواج در تالار وحدت وزارت کشور برگزار شده بود، سخنرانی می کرد در پاسخ به درخواست یکی از برگزیدگان مبنی بر اینکه آموزش های قبل از ازدواج باید اجباری شود و طرحی باید به تصویب برسد که جوانان برای ورود به زندگی گواهینامه دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ما از پیشنهاد ها استقبال می کنیم و مسوولان نهادهای مربوطه مثل سازمان ملی جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... باید پیشنهادها و طرح های خود را در این خصوص بدهند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا به جوانان گواهینامه ازدواج بدهیم. احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سختگیری های بی مورد در امر ازدواج جوانان گفت: برخی خیال می کنند اساس زندگی خانه، مبلمان و شغل پایدار و خودرو است اما این یک اندیشه غلط است که مادیون لذت جو به برخی از ما تحمیل کرده اند در صورتی که اساس لذت ساختن زندگی است که زن و مرد زحمت بکشند و با اراده ساختن به خانواده هویت ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت ما گفتیم ازدواج، گفتند مسکن درست کن، شغل درست کن، وام درست کن. کم و بیش این اقدامات انجام شده است اما آیا اساس خانواده این است؟ هنوز به نظرم دوزاری آن نیفتاده است که خانواده یعنی چه و کارکردهای خانواده چیست.

احمدی نژاد در بخش دیگر اظهاراتش با بیان اینکه تلاش برای برپایی خانواده سرشار از محبت، بهترین کار فرهنگی و حتی اقتصادی است، گفت: کسانی که در راه برپایی خانواده ها تلاش می کنند، بهترین مصلحان جامعه هستند. وی با بیان اینکه استعدادهای انسان در صورت زوج بودن شکوفا می شود، خاطرنشان کرد: انسان به تنهایی نمی تواند استعدادهای الهی نهاده شده در درونش را شکوفا کند.