آرشیو دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۶
نگاه سوم
۳۲
آمار فروش هفته

جیم کری در صدر

کمدی جدید جیم کری در اولین روز اکران در آمریکای شمالی 5/6 میلیون دلار فروخت و بالاتر از «هفت پوند» فیلم جدید ویل اسمیت قرار گرفت.

ورایتی اعلام کرد «بله قربان گو» به کارگردانی پیتن رید داستان مردی با بازی کری است که تصمیم می گیرد طی یکسال با بله گفتن به هر چیز که سر راهش قرار می گیرد، زندگی خود را عوض کند.

زوئی دشانل، برادلی کوپر و جان مایکل هیگینز از دیگر بازیگران این فیلم هستند که در 3434 سینما روی پرده است. درام «هفت پوند» با بازی اسمیت و یکی دیگر از فیلم های تازه اکران شده این هفته در 2758 سینما 2/5 میلیون دلار فروخت.

این فیلم را گابریله موچینو کارگردانی کرده که سال 2006 در فیلم «در جستجوی خوشبختی» با اسمیت کار کرد. اسمیت در «هفت پوند» نقش مردی را بازی می کند که یک اشتباه از او باعث مرگ هفت نفر از جمله همسرش در یک سانحه رانندگی می شود و اکنون باید با پیامدهای این حادثه روبرو شود.

رزاریو داوسن، وودی هارلسن و میکی ایلی دیگر بازیگران «هفت پوند» هستند. فیلم انیمیشن «داستان دسپرو» استودیو یونیورسال نیز روز اول اکران در 3104 سینما 5/3 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم را سام فل و رابرت استیون هگن بر مبنای کتابی کودکانه از کیت دی کامیلیو ساخته اند و ستاره هایی چون متیو برودریک، داستین هافمن، اما واتسن، تریسی اولمن، کوین کلاین، ویلیام اچ. میسی و استنلی توچی به عنوان صداپیشه در آن حضور داشته اند.

«داستان دسپرو» درباره سه قهرمان بی شباهت به یکدیگر است: یک موش ناجور که ترجیح می دهد بجای خوردن کتاب ها آن را مطالعه کند، یک موش غمگین که قصد دارد تاریکی سیاه چال را ترک کند و یک دختر خدمتکار دست و پا چلفتی با گوش های گل کلمی که سرنوشت او با شاهزادگان قصر یکی می شود.

بازسازی فیلم افسانه ای علمی «روزی که زمین از حرکت ایستاد» با بازی کیانو ریوز در جمعه دوم اکران 76درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 8/2میلیون دلار فروش در 3560 سینما در رده چهارم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم 3/41میلیون دلار شده است.

کمدی «چهار کریسمس» با بازی وینس وون و ریس ویترسپون نیز تنها با 47درصد کاهش در 3515 سینما 2/2میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه فیلم پنجم شد مجموع فروش خود را به 6/94 میلیون دلار رساند.