آرشیو دوشنبه ۹ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۲
بورس - شرکت ها
۱۰

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس:

گواهی دیجیتالی برای کارگزاران الزامی می شود

موج - سال آینده فرآیند دریافت گواهی دیجیتال برای اجرا به مرحله نهایی می رسد.

ایوب باقر تبار، مدیر نظارت بر کارگزاران با اشاره به صدور گواهی دیجیتال اظهار داشت: مقدمات اولیه برای درخواست گواهی دیجیتال برای سیستم های کارگزاری که به خدمات خرید و فروش اینترنتی می پردازند، انجام شده است.

وی با اشاره به صدور گواهی دیجیتال برای استفاده کنندگان به منظور تبادل اطلاعات در سیستم سازمان بورس گفت: در حال حاضر منتظر نصب نهایی سیستم و شروع عملی فعالیت ها هستیم.

وی با اشاره به انجام سفارشات از طریق اینترنت تصریح کرد: با توجه به احتمال وجود اختلاف در ارائه سفارش های خرید و فروش بین سفارش دهنده و کارگزار، باید امضای معتبری ایجاد شود تا این نوع اختلاف ها در مراجع قانونی قابل استناد باشد.

به گفته باقر تبار، در حال حاضر از شرکت های کامپیوتری که اقدام به ارائه سیستم های نرم افزاری برای کارگزاران می کنند، درخواست شده است نسبت به تایید رساندن سیستم خود نزد وزارت بازرگانی و دریافت گواهی دیجیتال خود اقدام کنند.وی با بیان نصب نرم افزارهای چهار شرکت کامپیوتری در 90 درصد شرکت های کارگزاری، به استقبال این چهار شرکت از دریافت گواهی دیجیتال اشاره کرد.

وی گفت: این شرکت ها درخواست های خود را از طریق مدیریت فناوری بورس تهران به وزارت بازرگانی و شرکت مرتبط در وزارت بازرگانی برای تایید نرم افزارهای خود ارسال کرده اند.مدیر نظارت بر کارگزاران اظهار امیدواری کرد: در شش ماه نخست سال آینده فرایند دریافت گواهی دیجیتال برای اجرا به مرحله نهایی برسد.

وی به برنامه جدید بورس در نهایی کردن استانداردهای نرم افزارهای شرکت های کارگزاری اشاره کرد که اجرای آن مستلزم داشتن گواهی دیجیتال است.وی ادامه داد: با توجه به این مساله، چنانچه شرکت های کارگزاری، گواهی دیجیتالی را دریافت نکرده باشند، برای برنامه جدید سازمان بورس دچار مشکل خواهند شد.