آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۱۱
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

کرمان به همت مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس وگرامیداشت عملیات های کربلای 4 و، 5 نمایشگاهی با عنوان ایثار و شهادت در محل مجتمع هنری کرمان برپا شده است.

این نمایشگاه حول محور عملکردهای پژوهشی، فرهنگی، تحقیقی و ارزش های دفاع مقدس است. بخشی از این نمایشگاه مربوط به شهدای گمنام استان کرمان است که مزار آنها در 25 نقطه از استان قرار دارد.

همچنین بخشی نیز مربوط به فعالیت های پژوهشی و تحقیقی و پایان نامه های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس است که در این زمینه، بیش از 30 پایان نامه در نمایشگاه وجود دارد.

در حال حاضر 53 عنوان کتاب در رابطه با کنگره سرداران شهید، 18 کتاب گنجینه، 7 کتاب خط رقیع و همچنین تعدادی کتاب در زمینه های تفسیر قرآن و مسائل فرهنگی نیز به نمایش گذاشته شده است.

سنندج نمایگشاه عکس «بم در 12 ثانیه» به همت حوزه هنری استان کردستان در سنندج گشایش یافت.

در این نمایشگاه 40 اثر عکاسی از هنرمند کردستانی فرید نیکخواه به مناسبت پنجمین سالگرد زلزبه بم در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 14 دی ماه در محل نمایشگاه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در شهرستان سنندج در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.

اراک- نمایشگاه نقاشی امیر منصور حسینی، هنرمند نقاش در نگارخانه ماندگار اراک گشایش یافت.

در این نمایشگاه 29 اثر در موضوع های آزاد و پرتره با استفاده از رنگ روغن و در سبک های رئالیسم در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 13 دی ماه صبح و عصر برای بازدید عموم برپاست.