آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۱۱
ایران زمین
۱۹

بهره برداری از بیمارستان 224 تختخوابی امیرالمومنین (ع) اراک

اراک - خبرنگار«ایران»: باحضور دکتر لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان 224 تختخوابی امیرالمومنین (ع) و کلینیک تخصصی امام رضا (ع) شهر اراک رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر لنکرانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه این مراسم به تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اشاره کرد و افزود: نوسازی این بیمارستان در غالب پروژه های ملی مصوب شده است و امیدواریم باحمایت های مختلف ظرف مدت 3 سال به بهره برداری برسد. وی افزود: بابهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر اراک زمینه مناسبی برای تربیت نیروهای جدید فراهم شده است ‎/

وی به تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی بخش رادیوتراپی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال بخش جراحی های قلب این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

دکتر رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در مراسم گشایش این بیمارستان گفت: بابهره برداری از این بیمارستان، کلیه نیاز شهر اراک به تخت های درمانی مرتفع می شود. بابهره برداری از این مرکز درمانی امکان گسترش بخش های فوق تخصصی فراهم شده است.وی در ادامه افزود: برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی است، بالغ بر 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با برطرف شدن مشکل تامین نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی و بهره برداری از این مرکز شاخص تخت بیمارستانی در اراک به استاندارد های لازم رسیده است.محسنی سرپرست بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک هم گفت: در این بیمارستان 5 اتاق عمل، 9 تخت ccu و 10 تخت icu آماده ارائه خدمات درمانی است.

وی بخش های فوق تخصصی ریه، کلیه، قلب، گوارش ارتوپدی و جراحی های عمومی را از دیگر بخش های فعال در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک عنوان کرد.بهره برداری از کلینیک تخصصی امام رضا (ع) و کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده بهداشت شهرستان اراک از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان اراک بود. کلینیک تخصصی امام رضا (ع) شهر اراک مجهز به بخش های اورولوژی، ارتوپدی، پوست، اطفال، جراحی، داخلی، روانپزشکی، زنان، عفونی، غدد، و نورولوژی است.