آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۱۸
ایران زمین
۱۹

توسعه همکاری های پژوهشی میان گاز خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند

بیرجند - خبرنگار «ایران»: تفاهمنامه پژوهشی واحد پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند امضا شد.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: براساس این تفاهمنامه که در یک دوره 5 ساله امضا شده است، شرکت گاز خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند، همکاری نظام یافته ای با یکدیگر خواهند داشت. در این تفاهمنامه، شرکت گاز استان خراسان جنوبی در مدت زمان یاد شده، به منظور برطرف کردن نیازهای پژوهشی خود از امکانات، قابلیت ها و توانایی های دانشگاه بیرجند بهره مند خواهد بود.

وی با بیان این که امضای این تفاهمنامه زمینه و بستر لازم برای توسعه و پیشرفت استان خراسان جنوبی را فراهم می آورد، تصریح کرد: با اجرای این تفاهمنامه، امکانات تحقیقاتی مورد نیاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه طرح های صنعتی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت گاز، با سهولت بیشتری تامین خواهد شد.

همکاری در داوری، نظارت بر طرح های پژوهشی، انجام طرح های تحصیلات تکمیلی همچنین برگزاری سمینارهای مشترک و همکاری برای امکان سنجی تعریف و تدوین راهکارهای استراتژیک مورد نیاز شرکت گاز این استان از دیگر مفاد تفاهمنامه همکاری پژوهشی میان شرکت گاز استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند است.

وی با اشاره به بند سوم این تفاهمنامه اظهار داشت: در این بخش از تفاهمنامه، شرکت گاز استان خراسان جنوبی متعهد شده علاوه بر فراهم کردن امکان بازدیدهای علمی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، زمینه حمایت مالی از طرح های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی مصوب را فراهم آورد.

دانشگاه بیرجند نیز متعهد خواهد بود خدمات علمی، آزمایشگاهی، کتابخانه ای و کارگاهی مورد نیاز شرکت گاز خراسان جنوبی را ارائه کند.مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور استادان این دانشگاه در کمیته های پژوهشی گاز استان، دعوت از متخصصان واجد شرایط شاغل در شرکت گاز خراسان جنوبی برای حضور در سمینارهای علمی دانشگاه بیرجند و جلسه های دفاعیه پایان نامه ها، انتشار مقاله های علمی حاصل از نتایج طرح های تحقیقاتی مصوب (مشترک) با نام دانشگاه بیرجند و شرکت گاز استان خراسان جنوبی، از دیگر مواد مندرج در این تفاهمنامه است.