آرشیو یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۴
ورزش
۲۴
یادداشت شفاهی

تماشاگران نقش اساسی در موفقیت تیم ملی دارند

دکتر بیژن ذوالفقارنسب

حضور تماشاگران در ورزشگاه نقش اساسی در موفقیت تیم ملی دارد. به نظرم تماشاگران نقش اساسی را در موفقیت تیم ملی ایفا می کنند اما، به هر صورت آن چیزی که در تمام دنیا مرسوم است، این است که رابطه ای دو جانبه بین مردم و تیم ملی وجود دارد. اگر تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد، به طور قطع تماشاگران نقش شان را به خوبی ایفا می کنند.

فکر می کنم که چهارشنبه تماشاگران جهنمی را برای کره ای ها در ورزشگاه آزادی درست کنند. دقیقا مانند اتفاقی که چهار سال قبل در دیدار ایران و ژاپن رخ داد. تماشاگران می توانند کره را تحت فشار قرار دهند و وقتی تیم ملی به گل رسید، برای زدن گل دوم تیم ملی را ترغیب کنند. از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که فوتبال 90 دقیقه است و تماشاگران هم باید تا دقیقه آخر منتظر موفقیت تیم ملی باشند. ذوالفقارنسب ادامه داد: به هر صورت از تماشاگران ایران انتظار می رود که ورزشگاه را در روز چهارشنبه پر کنند. تیم ملی یک سال و نیم است که نتوانسته تماشاگران را به ورزشگاه آزادی بیاورد اما، با توجه به حساسیت این بازی مطمئنم که این اتفاق در این هفته می افتد. به هیچ وجه بازی ساده ای پیش رو نداریم. کره جنوبی تیم با برنامه ای است و بازی های ضعیف این تیم در دیدارهای دوستانه نباید ما و کادر فنی تیم ملی را فریب بدهد. این بازی همان قدر که برای ما مهم است، برای کره ای ها هم اهمیت دارد. آنها به تهران آمده اند که به بهترین شکل، مقابل ایران بازی کنند و اگر در این بازی شکست بخورند، کارشان خیلی سخت خواهد شد.

با این حال اطمینان دارم که ما بهتر از تمامی بازی های گذشته مقابل کره جنوبی بازی خواهیم کرد. نباید قدرت تیمی مان را با چند بازی گذشته اندازه بگیریم. تیم ملی ایران همیشه در بازی های حساس عملکرد بهتری داشته و در بازی چهارشنبه هم قطعا بازی خوبی از تیم ملی خواهیم دید.