آرشیو یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
ایران اقتصادی
۲۱

انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نیروگاهی

مجری طرح های بخار سازمان توسعه برق ایران اعلام کرد: با موافقت بانک مرکزی و دولت، 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت بخش برق هفته اول اسفند سال جاری به فروش می رسد. مصطفی علی ربانی در گفت وگو با مهر گفت: 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت بخش برق کشور هفته اول اسفند سال جاری در بانک های عامل مشخص شده، به فروش می رسد.مجری طرح های بخار سازمان توسعه برق ایران افزود: مسائل حقوقی مربوط به انتشار این اوراق مشارکت توسط وزارت نیرو حل و فصل شده و مصوبه مربوطه از دولت کسب شده است، بر این اساس پیش بینی می شود با تمهیدات در نظر گرفته شده این اوراق به نحو مطلوبی به فروش رسد.

فروش 11 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی

معاون وزیر نفت اعلام کرد: با وجود بحران اقتصادی و کاهش سبد قیمتی محصولات پتروشیمیایی دنیا، میزان فروش محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به 11 میلیارد دلار خواهد رسید.

عادل نژاد سلیم در گفت وگو با مهر با بیان اینکه بر اساس برنامه باید حجم فروش داخلی و صادرات محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال به12 میلیارد دلار برسد، گفت: اما با توجه به وجود بحرانهای اقتصادی و کاهش سطح قیمت جهانی محصولات پتروشیمی پیش بینی می کنیم میزان فروش داخلی و خارجی محصولات پتروشیمی به 11 میلیارد دلار برسد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حجم صادرات در 10 ماه نخست سال، 6 میلیارد دلار و میزان فروش داخلی 2‎/2 میلیارد دلار بوده است