آرشیو یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

تبریز- نمایشگاه آثار هشتمین جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز با موضوع «غزه» با عرضه 250 قطعه از آثار کاریکاتوریست های ایران و جهان در مجتمع فرهنگی هنری و موزه کاریکاتور تبریز گشایش یافت. آثار عرضه شده دراین نمایشگاه از میان دو هزار و554 اثر دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره «مقاومت و اشغالگری با محوریت غزه» از سوی هیات داوران انتخاب آثار، برگزیده شده و برای بازدید عموم عرضه شده است.این آثار متعلق به 810 هنرمند از 77 کشور جهان است که در نوع خود یک رکورد در طول حیات هشت ساله این جشنواره محسوب می شود. آثار عرضه شده از طریق شبکه جهانی اینترنت و به وسیله پست دریافت شده است. نمایشگاه این جشنواره تا 29 بهمن سالروز قیام تاریخی مردم تبریز علیه طاغوت در سال 356 در دو سالن مجتمع فرهنگی هنری و موزه کاریکاتور تبریز دایر خواهد بود.

یزد - در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، نمایشگاه آثار منتخب دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی در یزد گشایش یافت. در این نمایشگاه که با همکاری واحد هنرهای تجسمی در حوزه هنری یزد برپا شده است، 45 اثر برتر هنر گرافیک با موضوع معنوی و حماسی عاشورا در معرض دید عموم قرار گرفته است.نمایشگاه سوگواره پوسترهای عاشورایی با هدف ارتقای سلیقه هنری و فرهنگ بصری جامعه برگزار شده است.این نمایشگاه تا پایان بهمن ماه صبح و عصر در نگارخانه حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

زنجان- آثارمنتخب ششمین دوره سوگواره با عاشورائیان، در نمایشگاهی با عنوان «با عاشورائیان» در محل نگارخانه مولانا عاصم زنجانی در معرض دید عموم قرار گرفت. در این نمایشگاه 50 قطعه عکس رنگی از 41 عکاس به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل آثاری از 138عکاس شرکت کننده و تصاویر برگزیده دوره پیشین سوگواره است که با معرفی عکاسان برتر در قالب کتابی ثبت و منتشر شده است. این مجموعه که به همت حوزه هنری زنجان و با همکاری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تهیه شده است، در اختیار عکاسان شرکت کننده در سوگواره منطقه ای با عاشورائیان، قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا دوم اسفند ماه دایر است ‎