آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
ایران زمین
۲۳

توزیع 4 هزار تن چای داخلی در شبکه اصناف کشور

رشت، خبرنگار «ایران»: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 490 میلیارد ریال بابت بهای برگ سبز به کشاورزان استان گیلان پرداخت شده که بیش از 150 میلیارد ریال آن از سوی دولت به عنوان یارانه ارائه شده است.

مهندس روح الله قهرمانی استاندار گیلان با بیان مطلب فوق افزود: همچنین کارخانجات چای سازی نیز تاکنون مقدار 13هزار و 580 تن چای در ازای بدهی خود به سازمان تعاون روستایی تحویل داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی اکثر مردم از چای خارجی غیربهداشتی استفاده می کنند، افزود: فرهنگ سازی درخصوص مصرف چای طبیعی و بهداشتی داخلی بسیار ضروری است و گسترش این امر نیازمند همکاری همه مسئولین است.

وی اظهار داشت: عرضه مستقیم چای در نمایشگاه های مختلف کشور ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی چای تولیدشده در داخل کشور است که در همین راستا با هماهنگی های انجام شده درتمامی نمایشگاه های پائیزه و بهاره که در 300 شهر کشور برپا می شود، غرفه ای به چای گیلان اختصاص داده خواهد شد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر ساماندهی چای تصریح کرد: در بخش بازرگانی چای تاکنون فعالیت های زیادی انجام شده که می توان به توزیع بیش از 4 هزار تن از چای داخلی در شبکه صنوف اشاره کرد