آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
ایران زمین
۲۳

امکان عبور انفرادی به عراق در آستانه اربعین وجود ندارد

گروه «ایران زمین»: تعداد کثیری از کاروان های زیارتی به شکل پیاده و سواره از اقصی نقاط کشور برای شرکت در اربعین حسینی وارد مرز شلمچه شده اند، اما امکان عبور انفرادی به کشور عراق وجود ندارد.

نقیب فاطمی، فرمانده هنگ مرزی خرمشهر به دنبال بروز برخی شایعات در چند روز گذشته مبنی بر امکان عبور انفرادی از مرز شلمچه به مناسبت اربعین امام حسین(ع)، با تکذیب این خبر اظهار داشت: طرح این مسئله توسط عده ای شایعه ای بیش نبوده و به هیچ وجه صحت ندارد و از همه زائران عتبات عالیات درخواست می شود بدون توجه به این گونه اخبار، تنها از طریق کاروان های مجاز زیر نظر سازمان حج و اوقاف اقدام به مسافرت به کشور عراق کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مشکلات امنیتی موجود در کشور عراق، به هیچ عنوان امکان عبور انفرادی زائران به کشور عراق وجود ندارد و هموطنان جدا از گرفتن ویزای انفرادی و مراجعه به مرزها پرهیز کنند. زائران عتبات عالیات در چند روز گذشته برای شرکت در آئین اربعین حسینی در قالب کاروان های مختلف از بسیاری از مناطق کشور از مرز شلمچه رهسپار کشور عراق شدند. همچنین گروه های عزادار به شکل کاروان های پیاده نیز از روزهای قبل تاکنون در قالب دسته های مختلف برای زیارت حرم حسینی و حضور در آئین اربعین از مرز شلمچه به کشور عراق عازم شده اند.

به گزارش فارس، فرمانده هنگ مرزی خرمشهر با بیان این که هنوز آمار دقیقی از تعداد زائرانی که در چند روز گذشته جهت شرکت در اربعین اباعبدالله الحسین(ع) از مرز شلمچه عبور کرده اند در دست نداریم، خاطرنشا ن کرد: تردد کاروان های زائران از مرز شلمچه به کشور عراق برای شرکت در آئین اربعین حسینی تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که امکان عبور انفرادی به کشور عراق وجود ندارد، از عموم مردم درخواست کرد تا از عبور غیر قانونی به کشور عراق خودداری و فقط در قالب کاروان های مجاز به این کشور عزیمت کنند.