آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
داخلی
۵

پروفسور مولانا:سیگنال های دولت اوباما نا مشخص هستند

گروه سیاسی یک استاد برجسته دانشگاه و مؤسس گروه ارتباطات بین المللی دانشگاه امریکن در واشنگتن گفت: «باراک اوباما» و کابینه اش هنوز در مورد مسائل مهم بین المللی تصمیمات خیلی جدی اتخاذ نکرده و سیاست دو گانه ای را در پیش گرفته اند. پروفسور مولانا تصریح کرد: سیگنال هایی که دولت اوباما تاکنون ارسال کرده مشخص نبوده است. وی در پاسخ به ایرنا در مورد تاثیر سخنان دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در روز 22 بهمن بر روند تعاملات تهران - واشنگتن گفت: قطعا سخنان رئیس جمهور در روز 22 بهمن مثبت بوده است و نشانه اهمیت موضوع است. مشاور رئیس جمهور افزود: البته مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز در سطوح مختلف اعلام کرده بودند که آماده مذاکرات هستند. برای مثال دکتر «علی لاریجانی» در مونیخ این موضوع را مطرح کرده بود اما اکنون رئیس جمهور به صراحت آن را اعلام کرد تا حجت را تمام کند. به نظر بنده صحبت ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

وی تصریح کرد: نطق ایشان در آغاز چهارمین دهه انقلاب اسلامی یک نطق تاریخی و جامع بود و جوانب مختلف انقلاب اسلامی را تبیین کردند.

مولانا همچنین گفت: اگر به نطق ایشان توجه کنید، می بینید که ایران را همانطور که هست، کشوری خواهان گفت وگو و مذاکرات صلح آمیز معرفی کرد. رئیس جمهور در نطق خود بر قدرت ایران تکیه کرد و گفت این قدرت چه در فناوری باشد و چه در گفت وگو، در خدمت صلح منطقه است.