آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۷
ورزشی
۲۴

رقابت اتریش و فرانسه بر سر طلای مارپیچ

امروز در آخرین روز از مسابقه های اسکی آلپاین (کوهستانی) قهرمانی جهان 2009 که در دو هفته اخیر در والدیزر فرانسه جریان داشته است، رشته اسلالوم (مارپیچ) مردان برگزار می شود و اتریشی ها که تا این مقطع از پیکارها به خاطر نمایش های ضعیف شان تحت انتقادات زیادی قرار داشته اند، به قصد جبران در پی پیروزی هایی جالب در این رشته اند.

بنجامین رایش اتریشی روز جمعه گذشته در مارپیچ بزرگ مردان به مدال نقره دست یافت تا سرانجام طلسم مدال نبردن اتریشی ها را بشکند، اما اعتراف کرد فشار روحی و روانی وارده به وی برای کسب نتیجه بسیار زیاد بوده است. «بعد از حذفم از مسابقه داون هیل (سرعت) مجبور شدم برای ادامه تمریناتم در محیطی آرامتر موقتا به اتریش برگردم. مدالی که روز جمعه گرفتم، آن وضعیت را رفع کرد و امیدوارم هموطنانم در مسابقه یکشنبه راحت تر باشند و نتیجه بهتری بگیرند. ما کلا در رشته مارپیچ قوی هستیم و با راین فراید هربست و مانفرد پرانگر در این قسمت مدعی هستیم.»

اما فرانسوی ها هم با الزام ها و فشارهای روحی مشابه، ملزم به درخشش در رقابت روز یکشنبه هستند و این باعث می شود اتریشی ها باز کاری دشوار را پیش رو داشته باشند. یکی از شاخص ترین اعضای تیم فرانسه، ژان باپ تیست گرانژ است که در پیکارهای امسال جام جهانی اسکی (با اسکی قهرمانی جهان فرق دارد) با فتح دو تورنمنت و ایستادن روی سکوی افتخار 5 مسابقه اسلالوم، پیشاهنگ جدول امتیازات است. در این تیم جولی ین لیزه رو نیز مشاهده می شود.