آرشیو سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۴۰
خودرو
۱۶
حق انتخاب

زانتیا بخرم یا پژو پارس ELX؟

گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی با محدوده قیمتی 24 تا 27 میلیون تومان هستید، دو خودروی زانتیا و پژو پارس ELX را به شما پیشنهاد می کنیم.

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس پژو و دیگر سیتروئن در کشور تولید می شوند از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند، به طوری که زانتیا از موتور 2000 سی سی بهره می برد که با این موتور می تواند 135 اسب بخار قدرت تولید کند. اما پژو پارس ELX دارای موتور 1800 سی سی است که به واسطه آن می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید می کند. از سوی دیگر شما با پژو پارس در 11 ثانیه به شتاب صفر تا صد خواهد رسید در حالی که زانتیا برای رسیدن به این شتاب نیازمند 12 ثانیه زمان است.

همچنین شما با پژو پارس ELX می توانید سرعت 195 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، اما زانتیا به شما این فرصت را می دهد تا سقف 220 کیلومتر در ساعت گاز بدهید. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو نیز متفاوت است، به طوری که زانتیا در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین می سوزاند، اما پارس ELX مصرفی معادل 2/8 لیتر در صد کیلومتر دارد. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی زانتیا در شرایط بهتری نسبت به ELX قرار دارد، به طوری که ELX تنها از سیستم ترمز ABS بهره می برد اما زانتیا علاوه بر سیستم ترمز ABS به کیسه هوا (ایربک) نیز مجهز است.

اما از لحاظ قیمت در حال حاضر پژو پارس ELX با قیمت 24میلیون تومان و زانتیا نیز با قیمتی در حدود 27میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.