آرشیو پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۶
اجتماعی
۴

معاون وزیر کشور اعلام کرد

ابلاغ طرح جامع ترافیک به شهرداری تهران

گروه اجتماعی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نهایی و به شهرداری تهران ابلاغ شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این مطلب گفت: در کلیات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تاکید شده است که تا سال، 1404 75 درصد حمل و نقل عمومی شامل 30 درصد حمل و نقل ریلی، 25 درصد اتوبوس و 20 درصد تاکسی محقق شود. اما در قانون توسعه حمل و نقل عمومی مصوب مجلس افق طرح 1391 تعیین شده بود. به همین دلیل توافق شد که افق طرح از 1391 به 1404 تغییر کند، اما شهرداری تهران موظف شد در پایان سال 1390 بازنگری را درباره اقدامات انجام شده در قالب طرح جامع انجام داده و به شورای عالی ترافیک بدهد.

مهندس نیکزاد افزود: طرح جامع از امروز قابل اجراست و در حین اجرا نیز امکان تجدیدنظر در آن وجود دارد، اما باید تا سال 90 میزان تحقق آن را گزارش دهیم.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای شهرسازی و معماری شهر تهران و شورای عالی ترافیک در مورد مترو در سال های گذشته انجام شده و دولت نهم نیز تا جایی که امکان داشته، کمک کرده است. به همین شکل نیز باید مصوبه این دو شورا در مورد احداث دو کریدور در قالب چهار خط هوایی اجرایی شود.

همچنین پیشنهاد شد که در کنار خطوط متروی تهران، خطوط سریع السیر مترو نیز احداث شود که به علت نداشتن توجیه اقتصادی و مشکلات پیش رو، احداث این خط را صلاح ندیدیم. وی ادامه داد: شورای عالی ترافیک، برنامه پیشنهادی شهرداری تهران درباره اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و احداث بزرگراه ها را قبول کرده است و امیدواریم در افق برنامه 30 درصد حمل و نقل ریلی با کمک دولت و شهرداری محقق شود. همچنین تعیین شده است که سالانه یک هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه و نوسازی ناوگان پیش بینی شود که البته این برنامه در سال 87 محقق شده است.