آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
ایران زمین
۲۳

با هدف تسهیل دسترسی اجرا می شود

برقراری محدودیت ترافیکی در اطراف حرم رضوی

مشهد - خبرنگار «ایران»: با هدف ایجاد تسهیلات تردد آسان، ارزان، ایمن و راحت برای همه شهروندان و زائران، اجرای طرح محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر مشهد از امروز آغاز شد.

مهدی امامی میبدی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد در مراسم آغاز این طرح به خبرنگاران گفت: اجرای طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی در نوروز 88 در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی(ع) در شهر مقدس مشهد آغاز شد. اجرای این طرح براساس مصوبات وزارت کشور و شورای عالی ترافیک استان و به منظور کاهش بار ترافیکی معابر هسته مرکزی شهر مشهد آغاز شد تا دسترسی زائران به حرم رضوی(ع) تسهیل شود.

امامی میبدی افزود: پس از اجرای طرح محدودیت تردد در این خیابان ها به صورت زوج و فرد در سال 86 و نوروز 87 و عدم پاسخگویی این طرح با توجه به فراوانی تعداد خودروهای عبوری از این محدوده، طرح فروش مجوز ورود به محدوده، برای روان سازی تردد در تابستان سال گذشته به اجرا درآمد.

وی با توجه به موفقیت این طرح در کاهش بار ترافیک خیابان های این محدوده گفت: این طرح از 25 اسفند 87 تا 15 فروردین 88 با قوت بیشتری نسبت به دوره قبل به اجرا در می آید. اجرای طرح محدودیت ترافیکی در تابستان گذشته در کنار کاهش آلودگی هوای این محدوده، آرامش خاطر در هنگام تردد در مرکز شهر را به زائران بارگاه منور رضوی(ع) بازگردانده است. وی افزود: هم اکنون در کشورهای توسعه یافته، شهروندان همواره به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق می شوند و از طرف دیگر موانعی نیز برای عبور و مرور آزادانه خودروهای تک سرنشین در خیابان ها ایجاد شده است. امامی اظهار داشت: با توجه به این که پیش نیاز اجرای طرح های محدودیت ترافیکی، ایجاد تسهیلات حمل و نقل همگانی است، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد سرویس های ویژه ای را در داخل و اطراف محدوده اجرای طرح ایجاد کرده است.