آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
ایران زمین
۲۳

شادمهر و شنبه به نقشه ایران اضافه شد

گروه «ایران زمین»: وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی به پیشنهاد وزارت کشور، با چهار تغییر در تقسیمات کشوری موافقت کردند که براساس آن دو شهر شنبه و شادمهر، دهستان ساق و بخش سلیمان به ترتیب در استان های بوشهر و خراسان رضوی ایجاد می شود.

روستای شنبه مرکز بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر به شهر تبدیل شد و از این پس به عنوان شهر «شنبه» در تقسیمات کشوری شناخته می شود.

همچنین روستای «شادمهر» مرکز بخش شادمهر از توابع شهرستان «مه ولات» در استان خراسان رضوی به شهر تبدیل شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، دهستان ساق به مرکزیت روستای «قلعه آقاحسن» در استان خراسان رضوی مشتمل بر روستاها، مزارع و مکان های ارغوان، بیدوی، بیشه ساق، پاگدار، پیر آصف، جعفرآباد سفلی، جعفرآباد علیا، چاه قرچه، چشمه بر، چشمه رجب یعقوب، دولانه، ساق، برتو، سرمست، سنگ سرمه، شادکن، توقیه، فیروزآباد، قلعه آقاحسن، قلعه نوعسکرزایی، کاریزنو، کاریزنوا، کاهیچه، کارغش سفلی،کارغش علیا، کشکک،کول سفلی، کهه، گل چشمه، محمدآباد، مرغزار، مرغزار پائین، ناهه، نصیرآباد و نواله ایجاد می شود.

بخش «سلیمان» نیز به مرکزیت روستای«چخماق» از ترکیب دهستانهای «سلیمان» و «ساق» در تابعیت شهرستان تربت حیدریه ایجاد می شود.