آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
ایران زمین
۲۳

جشنواره بهاری پاراگلایدرها در مینودشت با شرکت 450 خلبان از سراسر کشور اجرا می شود

گرگان - خبرنگار «ایران»: چهارمین جشنواره و مسابقات پاراگلایدر ایران از 3 الی 6 فروردین 88 در سایتهای پروازی چراغ تپه، زنگلاب و تنگراه شهرستان مینودشت استان گلستان برگزار خواهد شد.

جشنواره های بهاره پاراگلایدر که طی چهار سال گذشته در سایتها و قلل مرتفع استان گلستان همچون سایتهای درازنو کردکوی، الهادی رامیان، چراغ تپه و زنگلاب مینودشت انجام گرفته گردشگری منطقه را رونق داده است.

محمد قره جانلو مسئول کمیته ورزشهای هوایی شهرستان مینودشت در این رابطه گفت: این شهرستان تاکنون و طی 3جشنواره گذشته، پذیرای بیش از 450 خلبان پاراگلایدر از سراسر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تیمهای مختلفی از استانهای مختلف کشور همه ساله در مینودشت حضور می یابند، گفت: در مسابقات پاراگلایدر تنها افرادی که گواهینامه پروازدارند مجاز به شرکت درمسابقه هستند ودیگرعلاقه مندان می توانند با استفاده از چترهای دو نفره به همراه یک خلبان ماهر به پرواز درآیند.

در برگزاری این جشنواره ادارات مختلف استان و شهرستان همکاری دارند و ستاد تسهیلات سفر این شهرستان اعلام کرده در مدارس شهرهای مینودشت و گالیکش برای اسکان حداقل 400خانوارازمسافران نوروزی درنظرگرفته است. «محمد عجم» فرماندارشهرستان مینودشت دراین رابطه افزود:راه اندازی 15نانوایی در مسیر تردد مسافران، تعمیر علایم راهنمایی ورانندگی در تمامی مسیرها، ایجاد پایگاه های امداد و نجات توسط هلال احمر و تجهیزامکانات اولیه و پاکسازی در تمامی اماکن طبیعی و بوستانها که از سوی مسافران مورد استفاده قرار می گیرد از اقدامات انجام شده توسط ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان است.