آرشیو چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۲۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۹

جیمز باند جدید در شبکه نمایش خانگی

محمدرضا کلانتر

دوبله چند فیلم با سرپرستی محمود قنبری برای شبکه نمایش خانگی به پایان رسید.

در دوبله «ذره ای آرامش» بهرام زند به جای دانیل کریگ، بازیگر نقش جیمز باند صحبت کرده است. وی با بازجویی از مردی به نام وایت می فهمد سازمانی که وسپر، زن مورد علاقه جیمز باند برای آن کاری می کرده، از آنچه تصور می شده پیچیده تر و خطرناک تر است.باند به هائیتی می رود و با زنی به نام کامیل آشنا می شود و....

مریم صفی خانی (جودی دنچ/ ام)، فریبا رمضان پور (کامیل)، رضا آفتابی، شراره حضرتی، مهناز آبادیان، میثم نیک نام، محمد یاراحمدی، اسفندیار مهرتاش، بهروز علی محمدی و مریم بنایی نیز در دوبله این اثر حضور داشته اند.

«داستان شب» درباره مردی با بازی رابین ویلیامز و گویندگی جلال مقامی است که در رادیو گویندگی می کند.

منوچهر والی زاده، زهره شکوفنده، امیر منوچهری، علیرضا دیباج، حسین سرآبادانی و رضا آفتابی نیز در دوبله این فیلم حضور داشته اند.

در دوبله «شاه عقرب» منوچهر والی زاده به جای کریس راک صحبت کرده است. وی ایفاگر نقش مردی به نام ماتایوس است که به استخدام قبایل آزاد درمی آید تا با ممنون، حکمران بی رحم و مستبد دوران باستان مبارزه کند. ماتایوس ابتدا ساحره ای را که با ممنون کار می کند می رباید و....

قنبری علاوه بر سرپرستی گویندگان این فیلم به جای استیون براند بازیگر نقش ممنون نیز صحبت کرده است. تعدادی از دیگر دوبلورها عبارتند از: مینو غزنوی (کلی هو)، مهرخ افضلی، شایان شام بیاتی، سیمین صارمی، مهرداد ارمغان، رضا آفتابی، میثم نیک نام و محمد یاراحمدی.

ماجراهای «سیل» در انگلستان می گذرد. داگ کمپل با بازی دیوید ساچت و گویندگی قنبری -معاون نخست وزیر مامور می شود تا با کمک کمیسر نش با بازی جوآن والی و گویندگی مینو غزنوی بحرانی را که در سواحل به وجود آمده است، سامان دهد. دانشمندی به نام لئونارد موریسون نیز می کوشد با کمک پسرش و با روش های خود با این بحران مقابله کند.

تعدادی از دیگر گویندگان این فیلم تلویزیونی که 2 سال پیش نیز دوبله شده بود، عبارتند از: ناصر مدقالچی (تام کورتنی)، منوچهر والی زاده (رابرت کارالایل)، مریم صفی خانی، محمدرضا مومنی، آشا محرابی، شراره حضرتی، اسفندیار مهرتاش، امیر حکیمی و محمد یاراحمدی.