آرشیو سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۴
ایران زمین
۱۹

طرح آب و فاضلاب جزیره خارک هنوز به اتمام نرسیده است

گروه «ایران زمین»- طرح آب و فاضلاب جزیره خارک با گذشت چهار سال از زمان آغاز آن هنوز به اتمام نرسیده و این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

ابوالفتح گرگی پور رئیس شورای شهر خارک اظهار داشت: در سفر دوم هیات دولت به استان، یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت و بخشی از کار نیز انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد این طرح انجام شده ولی با توجه به گذشت چهار سال از زمان آغاز این طرح انتظار داریم این پروژه هر چه سریع تر به بهره برداری برسد. رئیس شورای شهر خارک با اشاره به این که در سفر دوم دولت 80 میلیارد تومان اعتبار به عمران خارک اختصاص یافته است، گفت: برای اجرای نیروگاه 50 مگاواتی برق خارک که در حال حاضر در مرحله مطالعه است، 20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. همچنین تنها بخشی از مصوبات مربوط به خرید کشتی مسافربری و اسکله برای رفع مشکلات تردد مردم خارک اجرایی شده است.

وی با اشاره به این که نیازمندی های خارک زیاد است، گفت: از مسئولان وزارت نفت انتظار داریم با توجه به مشکلات مردم خارک در بخش های مختلف، نسبت به اجرایی شدن آن دسته از مصوباتی که مربوط به آنها است، اقدام کنند.

به گزارش فارس، رئیس شورای شهر خارک تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات مردم خارک تردد به بوشهر بوده و این در حالی است که اگر مشکل تردد خارک حل نشود در زمان بحرانی فریادرسی نداریم و مردم مجبور می شوند چند روز در خارک بمانند.