آرشیو سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۴
ایران زمین
۱۹

موافقت مجلس با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی همدان

همدان - خبرنگار «ایران»: نمایندگان مجلس موافقت خود را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی همدان در جهان آباد اعلام کردند.

علی اکبر فامیل کریمی فرماندار همدان اظهارداشت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان همدان منطقه ای با نام منطقه ویژه اقتصادی (جهان آباد) برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده بود که عملیاتی شدن آن نیازمند طی مراحل خاص و قانونی خود بوده است.

وی اضافه کرد: جانمایی این پروژه منحصربه فرد، فراهم کردن تمهیدات لازم برای انجام کار و تلاش برای مورد تایید قرارگرفتن در کمیسیون تخصصی منطقه ویژه اقتصادی ازاقدامات اجرایی کردن این طرح عظیم بوده است.

فرماندارهمدان افزود: این طرح با تلاش و پیگیری های مسئولان ذیربط، نمایندگان و استاندار همدان، در صحن علنی مجلس با گرفتن تایید از سوی نمایندگان بزودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: این طرح برای شهرستان همدان بویژه بخش های فامنین، نهاوند و بخش مرکزی شرایط مطلوبی را برای پیشرفت بهتر ایجاد خواهد کرد.

فامیل کریمی ادامه داد: مساحتی به میزان هزار هکتار برای فاز اول منطقه ویژه اقتصادی درنظرگرفته شده که البته به مرور زمان این منطقه قابلیت گسترش وتوسعه را خواهد داشت. وی این پروژه را پروژه ای فرامنطقه ای و حائزاهمیت برشمرد و بیان داشت: این طرح از چنان اهمیتی برخورداراست که هرمقداراعتبار موردنیاز باشد برای شروع این پروژه، از محل اعتبارات شهرستانی در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار همدان تصویب این طرح در مجلس را یک گام مؤثر برای پیشرفت همدان دانست و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن امکاناتی چون راه آهن و بزرگراه ساوه همدان در نزدیکی مسیر منتهی به منطقه ویژه اقتصادی و بین المللی شدن فرودگاه همدان از ویژگی های حائزاهمیتی است که می تواند این منطقه را کاملا در دسترس سرمایه گذاران و بازرگانان و ‎/‎/‎/ قرار دهد.

وی افزود: نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی همدان به مرکز کشور و پایتخت نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند دلایل استثنایی این منطقه در بین سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور باشد. فامیل کریمی خاطر نشان کرد: ایجاد منطقه ویژه استقرار صنایع فناوری های برتر با اختصاص 400 هکتار در کنار این پروژه از دیگر برنامه های در دست اجرای همدان در سال جدید است.