آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۵
ایران
۱۵
شهرها و جاذبه ها

تجلی ایمان در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - سیداحمد احمدی، خبرنگار جام جم: آرامگاه مطهر و باصفای حضرت امامزاده سیدبهاءالدین محمد(ع) ملقب به شیخ شبان در دره ای زیبا و باصفا در جنوب غربی روستای شیخ شبان شهرکرد واقع شده است.

ایشان یکی از فرزندان حضرت حمزه بن موسی بن جعفر(ع) هستند که آرامگاهشان در این خطه از استان چهارمحال و بختیاری قبله گاه اهل دل است.

آستان مقدس حضرت امامزاده سیدبهاء الدین محمد(ع) هرساله پذیرای وجود هزاران زائر و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که از اطراف و اکناف برای عرض ارادت مشرف می شوند.

در طول زمان ها و اعصار، کرامات روایت شده توسط بزرگان دین، موثقان و عقلاو خردمندان از آن بزرگوار فراوان است.

حضرت امامزاده سیدبهاءالدین محمد(ع) پس از آن که حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء به ایران تشریف آوردند، مهمانان را با قدوم مبارکش سرشار از بهشت وحیانی آن پیامبر(ص) و قرآن حکیم کرد.

سیدبهاءالدین محمد(ع) فردی سخی و بخشنده بود، دسترنج چوپانی اش را به دیگران می بخشید و به این دلیل به شیخ شبان شیخ چوپان که چوپان بزرگوار معنی می دهد مشهور شد. از ایشان کرامات و معجزات مختلفی توسط مولفان روایت می شود.

4 فرزند ایشان سیدمحمد بازار (مدفون در بازار شوشتر)، بابا پیراحمد (مدفون در نزدیکی شهر بن در 14 کیلومتری شیخ شبان)، سیدابراهیم اکبر زین الدین (مدفون در اژگرد اصفهان) و سیده فاطمه (مدفون در چهارسوق اصفهان) هستند.

اکثر اهالی روستای شیخ شبان را سادات موسوی تشکیل می دهند که خونگرم، بزرگوار، مهمان نواز و مهربان اند. مانند سایر مناطق میهنمان روستای شیخ شبان دین خود را در حماسه دفاع مقدس به انقلاب ادا کرد، اهالی با لبیک به ندای امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی حضور یافتند و حالا79 لاله که در مزار شهدای این روستا آرام گرفته اند، یادآور این حماسه هستند.

امکانات و تسهیلات تفریحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و... (آستان مقدس حضرت امامزاده سیدبهاءالدین محمد (علیه السلام) به خاطر عنایت ویژه ایرانیان و دیگر معتقدان اسلام ناب محمدی(ص) از وضعیت مطلوبی برای پذیرایی از زائران و گردشگران برخوردار است.