آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۵
ورزش
۳۱

دستگیری برخی خبرنگاران ورزشی به اتهام تبانی با قطبی

فارس- عده ای از خبرنگاران که با فشار رسانه ای قصد داشتند افشین قطبی مربی سابق پرسپولیس را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنند، پس از هفته ها تلاش نیروهای مسوول به دام افتاده و دستگیر شدند.

این خبرنگاران که با دلالی بازیکن اقدام به ایجاد مافیایی برای رد و بدل کردن بازیکن و نیز فشار بر تیم ها، بازیکنان و مربیان غیر همسو با خود می کردند، پس از ماه ها تلاش دستگیر شدند. با تحقیقات ویژه خود حالاموارد اتهامی چون شرط بندی، قراردادهای صوری و تغییر نتایج مسابقات فوتبال را در پرونده متهمان قرار داده اند که هرکدام شان جرم محسوب می شوند و چون این درآمد حاصل از کسب نامشروع بیت المال بوده، این عمل مجرمانه تشدید می شود. جریان فاسدی که تنها در مرحله اول واسطه ها و عوامل رسانه ای اش بازداشت شده اند و هنوز پرونده مفتوح است تا در مرحله بعدی آنها که باعث می شدند به سادگی بودجه بیت المال در اختیار واسطه ها قرار بگیرند، بازداشت شوند.

بر همین اساس یکی از مسائل مبهم و حائز اهمیت این دستگیری اطلاع از نام و اسامی افرادی بود که این خبرنگاران ورزشی نویس را هدایت می کردند.

بنا بر اظهارات یک منبع آگاه، پس از دستگیری این خبرنگاران مشخص شد اعضای این باند قصد داشتند افشین قطبی، مربی سابق پرسپولیس را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنند! و در قبال آن یک سوم قرارداد وی را به خود اختصاص دهند!

در ضمن چند تن از آنان با هدایت دو تن از سرمربیان فوتبال کشور که سابقه حضور در لیگ های برتر و تیم های سطح اول کشور را دارند، فعالیت های خود را انجام می دادند.