آرشیو چهار‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
حوادث
۱۵

استاندار:مرحله نخست راه اصلی اردبیل - تهران امسال به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل گفت: به دنبال مذاکرات انجام شده با وزیر راه و ترابری، مرحله اول راه اصلی اردبیل - تهران، حدفاصل سرچم تا قزل اوزن به طول 70 کیلومتر خردادماه امسال به بهره برداری می رسد.

منصور حقیقت پور روز سه شنبه با اشاره به نشست اخیر خود با وزیر راه و ترابری افزود: وزارت راه و ترابری افتتاح مرحله دوم این پروژه به طول 48 کیلومتر که شامل حد فاصل قزل اوزن - اردبیل می باشد را در هفته دولت امسال تعهد کرده است.

وی، احداث یکهزار کیلومتر راه روستایی در استان را از دیگر توافقات انجام شده در نشست مزبور اعلام کرد و گفت: وزیر راه و ترابری برای کمک به تسریع در اجرای پروژه بزرگ راه آهن اردبیل - میانه و آغاز ایستگاه اردبیل در منطقه نیاز قول مساعد داد.

وی افزود: با درخواست استانداری مطالعه راه آهن اردبیل - پارس آباد نیز در دستور کار سال آینده وزارت راه و ترابری قرار گرفت.

با بهره برداری از این طرح مسافت زمینی اردبیل-تهران به حدود شش ساعت کاهش می یابد.

عملیات اجرایی این طرح هم اکنون در 10 قطعه با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی توسط چند پیمانکار در دست اجراست که بخش مهم کار در محورهای سخت گذر انجام گرفته و احداث 9 تونل و هفت دهنه پل بزرگ در مسیرهای مختلف این راه از جمله مشخصات اجرایی است.

تاکنون 600 میلیارد ریال برای احداث این راه هزینه شده است.

پروژه راه اردبیل-سرچم میانه، استان اردبیل را به بزرگراه تبریز-زنجان متصل و طول مسافت زمینی اردبیل به مرکز کشور را کاهش می دهد.