آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
صفحه اول
۱

اعتراف تل آویو به استفاده از بمب های فسفری در جنگ غزه

گروه بین الملل: دان هارل، از فرماندهان ارشد ارتش صهیونیستی با اذعان به هدف قرار دادن غیرنظامیان در تهاجم به غزه به استفاده ارتش این رژیم از بمب های فسفری اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هارل که از سوی ارتش صهیونیستی ماموریت یافته بود پرونده جنگ غزه و نقض مقررات بین المللی جنگ در آن را مورد بررسی قرار دهد چهارشنبه گذشته اعتراف کرد ارتش اسرائیل در حمله اخیر خود به نوار غزه اشتباهاتی مرتکب شده است.

گزارش پایانی این تحقیق داخلی که به اصرار سازمان های حامی حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر از سوی ارتش صهیونیستی در تهاجم اخیر اوایل سال جاری میلادی به نوار غزه انجام شده هنوز در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.با این حال هارل به رغم تایید اقدامات فراقانونی ارتش صهیونیستی ادعا کرد سربازان صهیونیست به اشتباه و بدون عمد شهروندان غیرنظامی فلسطینی را در نوار غزه هدف قرار داده بودند.

در حالی که رسانه های خبری در دسامبر گذشته و در زمان جنگ 22 روزه نواز غزه از اقدام وحشیانه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه ای مملو از زنان و کودکان فلسطینی در غزه خبر دادند، هارل ادعا دارد حتی به یک مورد هم [در جنگ اخیر علیه غزه] برنخورده که سرباز اسرائیلی سلاح خود را بعمد طرف شهروند فلسطینی نشانه رفته باشد.

در این تحقیق همچنین اعتراف شده 2 نوع بمب حاوی فسفرسفید علیه مردم نوار غزه مورد استفاده قرار گرفته بود ولی ارتش این رژیم مدعی است به کارگیری این بمب ها با قوانین بین المللی همخوانی دارد.