آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
اقتصاد
۴

بهمنی: بانک مرکزی مسوول تعیین نرخ سود لیزینگ ها نیست

گروه اقتصاد: رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سود لیزینگ ها به عنوان موسسات خصوصی از سوی سهامداران آنها تعیین می شود و بانک مرکزی مسوول تعیین این نرخ نیست.

محمود بهمنی در گفتگو با فارس با بیان این مطلب گفت: لیزینگ ها زیرمجموعه شرکت های خصوصی هستند و سهامداران با توجه به زمان و شرایط اقتصادی، این نرخ را تعیین می کنند.

وی افزود: در بسته سیاستی نظارتی فقط نرخ های مربوط به بانک های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری تعیین شده است.

بهمنی در ادامه از تحقق اهداف و برنامه های بانک مرکزی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با اجرای سیاست های مشخص به اهداف تعیین شده رسیده ایم و همین عامل زمینه ای شد برای این که بتوانیم نرخ ها را براساس عقود اسلامی تعیین کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که نرخ سود سال 88 همان نرخی تعیین شد که مدنظر بانک مرکزی بود، تصریح کرد: مطالبی را که برخی روزنامه ها از جانب من مبنی بر تعیین نرخ سود با لحاظ تورم منتشر کردند، درست نمی دانم.

بهمنی درباره جلسه ای که در روزهای گذشته با حضور مدیران بانک های دولتی و خصوصی در بانک مرکزی تشکیل شد، گفت: این جلسه در جهت اجرای دستورالعمل های بسته سیاستی نظارتی، کنترل منابع و مصارف و درست مصرف کردن و نظارت دقیق بر مصرف تسهیلات تشکیل شده بود.

به گفته بهمنی، در این جلسه به مدیران عامل بانک ها تاکید شد که در سال 88 سیاست خود را بیشتر به سمت اعطای تسهیلات و حمایت از بخش های تولید و صنعت سوق دهند.