آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۷
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران: 217 مخزن جدید ذخیره سازی گاز شناسایی شد

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران از شناسایی 217 مخزن زیر زمینی جدید برای ذخیره سازی 50 میلیارد متر مکعب گاز در کشور خبر داد.

به گزارش مهر مسعود سامی وند در سومین روز از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 217 مخزن ذخیره سازی گازطبیعی از انواع مختلف هیدروکربوری، گنبد نمکی و سفره های آب زیرزمینی در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: مخازن البرز، آران بیدگل، فخره، قره و کاشان از مهمترین مخازن هیدروکربوری مناسب برای ذخیره سازی گاز در منطقه ایران مرکزی هستند.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران از شناسایی 217 مخزن زیر زمینی جدید برای ذخیره سازی 50 میلیارد متر مکعب گاز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 92 مخزن در غرب کشور قرار دارد که نتیجه مطالعات 2 مخزن «باباقیر و بانکول» در استان ایلام برای ذخیره سازی گاز مثبت بوده است.

وی از انجام مذاکره با یک شرکت لهستانی در رابطه با ذخیره سازی گاز در گنبد نمکی خبر داد و افزود: تامین 2 میلیون متر مکعب آب برای شستشوی نمک موجود در این مخزن از مهمترین مراحل عملیاتی این پروژه به شمار می آید.