آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
جامعه
۱۷

بازدید سرزده از خطوط تاکسی و شرکت های تاکسیرانی خصوصی

گروه جامعه: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای سرزده از خطوط تاکسی و شرکت های تاکسیرانی خصوصی گفت: هنوز حق شارژهای غیرقانونی که شرکت ها دریافت کرده اند، به رانندگان پس داده نشده است.

حمزه شکیب در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: 80 درصد خطوط نرخ های جدید را درست اعمال کرده اند؛ اما باز هم باید تلاش شود این نرخ ها به طور صددرصد و در همه خطوط اعمال شود.

وی در عین حال با اشاره به بازبینی همه بخش های تاکسی در جریان این بازدید تصریح کرد: متاسفانه هیچ تاکسی را ملاحظه نکردیم که از تاکسیمتر استفاده کند و درواقع نزدیک به صددرصد تاکسی های شهر تهران تا به حال از تاکسیمتر استفاده نکرده اند.

شکیب افزود: تعداد زیادی از تاکسی ها و ون های خطوط، در خارج از خطوط خود و دنبال مسافر دربستی هستند و فعالیت آنها بدون نظارت و تابع خواسته خودشان است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، ساماندهی درستی در توزیع تاکسی ها بویژه تاکسی های گردشی و ون ها وجود ندارد و بخش های مختلفی از شهر در ساعت های زیادی از روز با محدودیت تاکسی مواجه است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، همچنین با اشاره به مصوبه شورا در مورد اخذ 70 درصد نرخ تاکسی ها توسط ون ها اضافه کرد: این مصوبه از ابتدای کار ون ها جدی گرفته نشده و ون ها معادل تاکسی ها و حتی بیشتر، از مردم کرایه دریافت می کنند.

شکیب با اشاره به اجرا نشدن مصوبه قبل از پایان سال 87 درخصوص بازگرداندن حق شارژهای غیرقانونی گرفته شده از رانندگان از سوی شرکت های تاکسیرانی خصوصی یادآور شد: این مصوبه فقط در برخی شرکت های محدود و نیز خودروهای شخصی ساماندهی شده که حق شارژ 15 هزار تومانی داشته اند، اعمال شده و درخصوص شرکت های دیگر هنوز اعمال نشده است.

این عضو شورای شهر تهران به پایان مهلت پروانه 2 ساله شرکت های تاکسیرانی خصوصی اشاره کرد و گفت: در صورت بروز هر نوع تخلف جدید و انجام نشدن موارد مورد نظر شورای شهر تهران، پروانه این شرکت ها تمدید نمی شود و در عین حال جریمه های سنگین را علاوه بر راننده برای شرکت تاکسیرانی خصوصی هم اعمال می کنیم.

شکیب اضافه کرد: شرکت های تاکسیرانی خصوصی درخصوص تخلف راننده خود، مسوول هستند و باید پاسخگو باشند و جریمه هم پرداخت کنند.