آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
حوادث
۱۹

شگرد سارق شیک پوش برای شیادی از مکانیک

گروه حوادث: سارق حیله گر به جای پرداخت دستمزد تعمیر خودروی خود به مکانیک، یک خودروی مسروقه را گرو گذاشت و متواری شد.

درون شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی، مرد مکانیکی که با لباس روغنی مقابل بازپرس نشسته، مدام به سارقی که او را گرفتار کرده است، ناله و نفرین می کند.

پرونده او وقتی بازگشایی می شود، بازپرس خطاب به وی عنوان می کند به اتهام تحصیل مال مسروقه، دفاعیات خود را ارائه کند.

مرد مکانیک در پاسخ می گوید: چند روز پیش فرد شیک پوشی یک دستگاه خودروی زانتیا را برای تعمیر به مغازه مکانیکی من آورد. پس از تعمیر خودرو و هزینه 800 هزار تومانی، روزی که قرار بود مرد شیک پوش خودرو را تحویل بگیرد، یک دستگاه خودروی پژو پارس به مغازه ام آورد و خواست آن را نیز تعمیر کنم و گفت هنگام تحویل گرفتن خودروی پژو پارس، هزینه تعمیر هر دو خودرو را پرداخت خواهد کرد.

مرد مکانیک گفت: پس از تعمیر خودروی دوم، در انتظار صاحب آن بودم که گشت پلیس آگاهی از من سراغ مالک خودرو را گرفت و متوجه شدم این خودرو مسروقه است.

با ثبت این اظهارات، توکلی بازپرس جنایی به جام جم گفت: تحقیقات انجام شده حاکی از اظهارات صحیح مرد مکانیک است و فرد سارق توانسته با این شیوه و با در اختیار قرار دادن خودروی مسروقه، مرد مکانیک را فریب دهد. توکلی افزود: با صدور دستور قضایی، مرد مکانیک آزاد و دستور دستگیری سارق شیک پوش صادر شد.

بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تصریح کرد: این شیوه مدتی است که از سوی سارقان حرفه ای به کار گرفته می شود که در صورت هوشیاری صاحبان مکانیکی ها و مشاغلی که خدمات مربوط به خودرو را ارائه می کنند، می توان مانع از شیادی افراد سارق شد.