آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
حوادث
۱۹

کشف بیش از 700 قطعه چک پول جعلی از سوی کارآگاهان

گروه حوادث: با تلاش پیگیر کارآگاهان پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد، جاعلی حرفه ای که اقدام به جعل چک پول می کرد، دستگیر شد.

سرهنگ عبدی پور، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره جزئیات خبر گفت: با دریافت گزارشی در خصوص جعل چک پول از سوی یک جاعل حرفه ای، تحقیقات گسترده ای با توجه به اهمیت موضوع از سوی کارآگاهان پلیس آغاز شد و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان متوجه شدند متهم با جعل چک پول های 500 و یک میلیون ریالی، علاوه بر خرید و فروش از بازار، اقدام به واریز کردن آنها از طریق بانک نیز می کند.

در مرحله بعدی عملیات، کارآگاهان با پیگیری شبانه روزی و استفاده از بانک های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی متهم شدند و پس از چند روز گشت محسوس و نامحسوس و کنترل رفت و آمدها، در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در بانک دستگیر کردند و پس از انتقال به پلیس آگاهی و بازجویی، وی به جعل 700 قطعه چک پول جعلی اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد. سرهنگ عبدی پور با اشاره به این نکته که طبق قانون، استفاده کنندگان از مدارک جعلی هم مجرم تلقی می شوند، به تمام شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با فعالیت چنین افرادی، بلافاصله موضوع را به پلیس آگاهی گزارش دهند.