آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
صفحه آخر
۲۰
خنده جام

چیزهای نشاط آور

رضا رفیع

نشاط کلاچیز خوبی است و آدم با نشاط را همه دوست دارند؛ حتی همسرش. زندگی پر از موج مثبت است. فقط کافی است که ضمیر و ذهن خودتان خوب آنتن بدهد. باید گیرنده های وجودتان را به طرف سیگنال های مثبت زندگی تنطیم کنید. فقط مواظب باشید از یک طرف بام نیفتید.

چند چیز نشاط آور: عرض کردیم که چیزهای طبیعی نشاط آور و راه های طبیعی با نشاط شدن خیلی زیاد است. ما در اینجا تنها به ذکر چند موردش اکتفا می کنیم:

1- لبخند زدن: از هر فرصتی برای تبسم و لبخند استفاده کنید. حتی موقعی که فیش حقوقی خود را با تمام کسورات آن تحویل می گیرید.

2- تماشای افراد شاد: از نگاه کردن به آدم های عبوس که با خودشان هم دعوا دارند، بشدت بپرهیزید. بخصوص اگر حامله هستید (در مورد خانم ها عرض می کنم.) در عوض تا می توانید و اشکالی ندارد، به صورت اشخاص با نشاط و شاد بنگرید تا به قول عزیز رفته مان عمران صلاحی که روحش شاد باد زیبایی شما به چاپ دوم برسد. فقط خیره نشوید که طرف خیال نکند مرض دارید یا چشمتان اتصال کرده است.

3- حضور کاندیداها: این یکی همین چند روز پیش مطرح شد. آقای خاتمی در اولین مصاحبه اش پس از عمل انصراف از کاندیداتوری، اعلام کرد که: «حضور موسوی و کروبی نشاط آور است.» فلذا الان از نشاط زیادی نمی دانیم چه کنیم؛ چون اطلاع یافتیم که کاندیداهای دیگری هم در راهند.آی ی ی... خدا، مردیم از خوشی!

یادآوری: عرض کردیم که چیزهای نشاط آور طبیعی و مجاز زیاد هست، اما چه کنیم که جا زیاد نیست. ما حتی همین یک فقره دیگر را هم در ردیف چیزهای نشاط آور بالاقطار نکردیم که حضور در محافل و مجالس طنز نیز می تواند بشدت نشاط آور باشد. عین همین شب شعر طنز «شکرخند» که شنبه های اول هر ماه برگزار می شود و امروز نیز ساعت 5 بعد از ظهر در فرهنگسرای هنر (ارسباران) بشدت هرچه تمام تر شکل می گیرد. حضور شما البته اگر جا بود باعث شادی روح تمام طنزپردازان و رفتگان از این محفل و مجلس خواهد بود. فاتحه