آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
سلامت
۵

کنترل وزن با خوردن تخم مرغ در صبحانه

گروه سلامت: تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه راهی آسان برای کاهش میزان کالری مصرفی در طول روز و جلوگیری از چاقی است.

پژوهشگران و متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند افراد بزرگسالی که تخم مرغ را در وعده صبحانه خود می گنجانند، بهتر می توانند احساس گرسنگی را کنترل کرده و همچنین مقدار مصرف کالری آنها در طول روز کاهش پیدا می کند.

این پژوهش که از سوی پروفسور ماریا لوز فرناندز، استاد و محقق علوم تغذیه ای در دانشگاه کانکتیکات انجام گرفته حاکی است، انتخاب تخم مرغ غنی از پروتئین یا مواد غذایی غنی از کربوهیدرات به عنوان صبحانه، تفاوت های آشکار و البته مهمی در وضعیت گرسنگی بعد از وعده غذایی و همچنین الگوی مصرف کالری روزانه افراد برجای می گذارد که قابل توجه هستند.

بر اساس این تحقیق هرچند هر دو نوع گزینه برای صبحانه حاوی مقادیر قابل توجهی کالری هستند، اما پژوهشگران دریافته اند مردان بزرگسال و بالغی که صبحانه تخم مرغ می خورند، در یک دوره 24 ساعته کالری کمتری در مقایسه با خوردن یک صبحانه کربوهیدراتی مصرف می کنند. آنها در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنند و تا سه ساعت پس ا زخوردن صبحانه احساس رضایت بیشتری از کنترل گرسنگی دارند.