آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
ایران
۱۵

وزیر مسکن و شهرسازی در بجنورد:

بانک ها با تعاونی ها بیشتر همکاری کنند

بجنورد - خبرنگار جام جم: وزیر مسکن و شهرسازی در نشست شورای اداری خراسان شمالی گفت: مهم ترین نیاز جامعه و دغدغه دست اندرکاران برای ساخت مسکن مهر در کشور تسهیلات بانکی است که با تصویب 24 هزار میلیارد ریال ا عتبار سعی شده تا این نیاز برطرف شود.

محمد سعیدی کیا افزود: این اعتبار از طریق بانک مرکزی در اختیار بانک های عامل (بانک مسکن، ملی، تجارت و صادرات) قرار می گیرد و آنها موظف شده اند تا با تامین منابع بانکی، این تسهیلات را به سازندگان مسکن مهر پرداخت کنند. وی اظهار کرد: تاکنون به یک میلیون و 300 نفر در قالب این طرح زمین واگذار و عملیات ساخت 600 هزار مسکن نیز شروع شده است و بخش عمده ای از این واحدها در مراحل تکمیلی قرار دارند.

سعیدی کیا تصریح کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است که 109 میلیون ریال آن برای آماده سازی و 41 میلیون ریال دیگر برای ساخت مسکن است. وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بانک ها بدون هیچ گونه محدودیتی باید این تسهیلات را در اختیار تعاونی های مسکن مهر قرار دهند. سعیدی کیا خاطرنشان کرد: در این طرح مسکن، برای تمام اقشار جامعه از جمله اقشار تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادهای بزرگ همچون سپاه و ارتش نیز تامین زمین پیش بینی شده است. وی پیشرفت ساخت این سری مسکن ها را در استان خراسان شمالی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بانک های این استان به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح باید بیش از پیش با تعاونی ها همکاری و تعامل داشته باشند.

سعیدی کیا همچنین در خصوص تامین اعتبار ساخت مجتمع اداری خراسان شمالی اظهار کرد: این موضوع در بودجه امسال پیش بینی نشده ولی ما به دنبال راهکاری برای تامین اعتبار اجرای پروژه ساخت مجتمع اداری این استان هستیم.