آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
فرهنگ و هنر
۱۶

برخورد وزارت ارشاد با کتاب های خرافی در نمایشگاه امسال

گروه فرهنگ و هنر: رئیس کمیته نظارت و ارزشیابی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تاکید بر برخورد با کتاب های دینی خرافه پرستانه در نمایشگاه امسال، گفت: این کتاب ها رتبه بندی ناشران را در سطح پایین تری قرار می دهد.

محمدعلی رمضانی، در گفتگو با فارس، بیان کرد: جزو اختیارات کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران است که اگر شاهد برخی تخلفات ویژه از سوی ناشران باشند، حق شرکت در نمایشگاه را از آنها سلب کند. رئیس اداره کتاب وزارت ارشاد یکی از مصادیق کتاب های سطح پایین را کتاب های دینی خرافه پرستانه توصیف کرد و گفت: در طول سال سعی کردیم کتب سطح پایین دینی را منتشر نکنیم و با بعضی از آنها برخورد هم داشتیم.

رمضانی ادامه داد: به کتاب های سطح پایین دینی که بین نمایشگاه کتاب سال گذشته و امسال منتشر شده، مجوز ندادیم و به ناشران گفتیم کتاب های قبل از آن را هم به نمایشگاه نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای رتبه بندی ناشران همین کتاب هایی است که به ترویج خرافه پرستی می پردازد که در رتبه بندی، ناشران را در سطح نازل تری قرار می دهد.

وی برخورد دوگانه مسوولان برگزاری نمایشگاه در برخورد با فروش پوستر توسط ناشران را نه تایید و نه تکذیب کرد و گفت: در این موارد سعی داریم برخورد دوگانه صورت نگیرد.