آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۳
دنیا
۴
اقتصاد بین الملل

کشورهای عربی بیشترین مصرف کنندگان انرژی در جهان

فارس- بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده، کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس بیشترین میزان مصرف سرانه انرژی جهان را در اختیار دارند. موسسه تحقیقاتی 03 کاپیتال در تازه ترین تحقیق خود افزود: خاورمیانه و به خصوص کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیشترین میزان مصرف سرانه انرژی های فسیلی را در اختیار دارند و باید هرچه سریع تر به سمت استفاده از انرژی های جایگزین حرکت کنند.

بر اساس این گزارش، نروژ بالاترین میزان مصرف سرانه انرژی در جهان را در اختیار دارد. مصرف سرانه انرژی در این کشور به 7/26 مگاوات ساعت در سال می رسد. کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس نیز در جایگاه دوم قرار دارند. قطر در بین کشورهای عربی در جایگاه نخست است.

میزان مصرف سرانه انرژی در این کشور به 8/19 مگاوات ساعت در سال می رسد. این رقم در کویت 4/15، امارات 12، بحرین 9/11، عربستان 9/6 و عمان 1/5 مگاوات ساعت در سال است. مصرف سرانه انرژی در خاور میانه بالاتر از میانگین 7/1 مگاوات ساعت در سال جهانی است و رشد تقاضای انرژی خاورمیانه نیز به بیش از 5/5درصد در سال می رسد که متوسط جهانی آن تنها 2/1درصد است. مصرف سرانه انرژی در آمریکا 2/14، ژاپن 5/8، فرانسه 2/8، انگلیس 8/6، برزیل 3/2، چین 7/1 و هند 6/0 مگاوات ساعت در سال است.