آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۶
ورزش
۱۸

منچستریونایتد - آرسنال؛ نیمه نهایی انگلیسی لیگ قهرمانان

گروه ورزش: منچستر یونایتد و آرسنال در حالی امشب دیدار حساس مرحله رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در اولدترافورد برگزار می کنند که 2 تیم شرایط کاملامتفاوتی با یکدیگر دارند.

منچستریونایتد که امسال پس از قهرمانی در جام باشگاه های جهان چشم به 4 جام دیگر داشت، هفته پیش در ضیافت پنالتی ها توسط اورتون در جام حذفی حذف شد.

در طرف مقابل، آرسنال تمام توجه و نگاه خود را به دریافت جام لیگ قهرمانان متمرکز کرده است و فارغ از دیگر نتایجبه دنبال رسیدن به فینال این مسابقه ها (همچون سال 2006) است. این تیم امشب به پشتوانه 20 بازی بدون باخت قبلی خود و پیروزی قاطعانه بر منچستریونایتد در دیدار رفت لیگ برتر، چشم به میدان اولدترافورد دارد. ونگر، سرمربی آرسنال که اخیرا پیشنهاد بایرنی ها را برای سرمربیگری این تیم رد کرده، از بابت رفع مصدومیت مهاجم گلزن خود امانوئل آدبایور و همچنین آلمونیا، دروازه بان اصلی تیم خوشحال است. همچنان که آسیب دیدگی فان پرسی و اجازه بازی نداشتن آرشاوین، لطمه کاملامشخصی بر توان لندنی ها وارد می کند.

منچستریونایتد هم برای این بازی از حضور کاپیتان گری نویل (مدافع راست مصدوم خود) محروم شده، اما متقابلاپس از 6 ماه وس براون تازه بهبودیافته را در بین اسامی بازیکنان خود می بیند.

کلاوس بولارسن دانمارکی قضاوت دویست و پنجمین دیدار آرسنال منچستریونایتد را به عهده خواهد داشت. حاصل 204 بازی پیش که از سال 1894 تاکنون برگزار شده، 82 پیروزی برای منچستری ها و 77 پیروزی برای لندنی ها بوده است.