آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۴۱۹۷
ایران زمین
۱۹

برای اولین بارجنگلهای گیلان مجهز به ایستگاه آتش نشانی می شود

رشت خبرنگار«ایران»: ایستگاه های آتش نشانی برای اولین بار در جنگلهای استان گیلان راه اندازی می شود.

اصغراکبری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان اظهار داشت: برای راه اندازی این ایستگاه های آتش نشانی که در رشت، لاهیجان، تالش و رودبار احداث می شود 50 میلیارد ریال اعتباردرنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت ایستگاه های آتش نشانی مناطق چهارگانه پنج سال طول می کشد، ادامه داد: طرح مطالعاتی ایستگاه های آتش نشانی جنگلهای استان با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال آغاز شده و امکانات مورد نیازی همچون باند فرود چرخ بال، هلی برد و کلیه امکانات اطفای حریق در آن طراحی و جانمایی شده است.

وی همچنین از راه اندازی واحد اطلاعات و عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: پس از راه اندازی و تجهیز پاسگاه ویژه منابع طبیعی در شهرستان رشت، تلاش خواهد شد تا این پاسگاه ها در کلیه شهرستانهای استان نیز دایر شده و پرونده های مربوط به منابع طبیعی از سایر کلانتری ها و پاسگاه های نیروی انتظامی به این مکان منتقل شوند.اکبری خاطرنشان کرد: این امرعلاوه بر تمرکز پرونده ها موجب کم شدن بار کاری کلانتری ها و پاسگاه های نیروی انتظامی می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از راه اندازی بانک اطلاعات یگان حفاظت منابع طبیعی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این بانک در نیمه نخست سال جاری افتتاح و راه اندازی خواهد شد و در این بانک اطلاعات و اخبار مربوط به قاچاقچیان سابقه دار، خودروهای حامل محمولات قاچاق چوب، پیمانکاران متخلف و... وجود دارد و هم اکنون نیز 50 درصد از کار جمع آوری اطلاعات این بانک به اتمام رسیده است.