آرشیو چهار‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۴۱۹۷
ایران زمین
۱۹

نشت نفت در آب های شمال غرب خلیج فارس

گروه «ایران زمین»- مرکز همکاری های متقابل فوریت های دریایی منطقه راپمی از نشت نفت در آ ب های مشترک ایران، عراق و کویت در شمال غرب خلیج فارس خبر داد.

علی اکبر صفایی، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: پس از دریافت گزارش آلودگی نفتی ارسالی از منطقه راپمی، سازمان بنادر و دریانوردی با بررسی و آنالیز ابتدایی، نسبت به مهیا کردن تجهیزات شناوری و امکانات مقابله با آلودگی اقدام کرد.

وی به وسعت منطقه آلودگی در خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص به بررسی نمونه های آلودگی و آنالیز دقیق تر موضوع نیاز است که البته با توجه به حضور نیروهای ائتلاف در منطقه مذکور با برقراری ارتباط با مرکز «میمک» مقرر شد که این مرکز، هماهنگی لازم را برای حضور شناور و نیروهای متخصص این سازمان به عمل آورد. به گزارش فارس، صفایی خاطرنشان کرد: با توجه به توان قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در کنترل و رفع آلودگی های نفتی و به منظور پیشگیری از صدمه دیدن محیط زیست آب های خلیج فارس و رعایت الزامات بین المللی، تلاش بر این است که آلودگی مذکور هرچه زودتر مهار شود. برای انجام اقدامات بعدی درخصوص منشا آلودگی باید به نمونه گیری از آلودگی نفتی مذکور اقدام شود. خلیج فارس به علت عبور روزانه ده ها فروند کشتی غول پیکر نفتی و همچنین وجود چاه های متعدد نفت و گاز، همواره در معرض آلودگی نفتی قرار دارد.