آرشیو دو‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۵۲
شهرستان ها
۱۱

لرستان و "یاماگاتای" ژاپن خواهرخوانده شدند

خرم آباد- خبرنگار کیهان:

لرستان با استان یاماگاتا ژاپن و خرم آباد با شهر یونیزاوا مرکز استان یاماگاتا خواهر خوانده شدند.

معاهده خواهر خواندگی این مراکز به دلیل شباهت اقلیمی بین دیوتاتوریومی نماینده شورای شهر یونیزاوا و استاندار لرستان امضا شد.

دیوتاتوریومی در جلسه بررسی گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین لرستان و استان یاماگاتا گفت: برخلاف تصوری که از قبل برایم ایجاد شده بود با حضور در ایران و لرستان مشاهده کردم که ایران از امن ترین مناطق دنیا است و مهربانی و صمیمت از درون یکایک ایرانیان می جوشد.

وی با اشاره به شرکت 280هزار نفر از مردم خرم آباد در مراسم ورزش و نشاط بدون حضور پلیس گفت: در این مراسم خود مردم بانشاط و مهربانی نظم و آرامش را برقرار کرده بودند و من با حضور در بازار و میان مردم طی سه شبانه روز این نظم و نشاط را در همه جا و بدون حضور پلیس مشاهده کردم.

دیوتاتوریومی با اشاره به آبهای فراوان در خرم آباد گفت: من متعجبم که با وجود این همه آب چرا وضع رودخانه خرم آباد به این شکل اسفبار است.

وی گفت: طرف ژاپنی آمادگی دارد در امر تله کابین منوریل، ساماندهی رودخانه، فضای شهربازی، راه اندازی مجتمع کشت و صنعت لرستان و سایر زمینه های صنعتی، کشاورزی، علمی و فرهنگی همکاری حسنه با لرستان برقرار کند و از مسئولان لرستان برای سفر به ژاپن دعوت می کنم.

دکتر صابری استاندار لرستان گفت: فعالیت های گسترده عمرانی در استان شروع شده و برای ساماندهی رودخانه طرح و برنامه داریم که همین ماه توسط مشاور نهایی می شود. وی افزود: برای همکاری با طرف ژاپنی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف آماده همکاری هستیم و معافیت 10ساله مالیاتی در شعاع خارج از 30کیلومتر فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران است.