آرشیو پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۹
جهان
۶

کوتاه از جهان

گل در مسیر دمشق

جام جم آنلاین: عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه با هدف احیای مذاکرات غیرمستقیم سوریه و رژیم صهیونیستی فردا (جمعه) به دمشق، پایتخت سوریه سفر می کند.

گل در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن گفت: هیچ کس از طریق جنگ به نتیجه نمی رسد. تنها راه حل مسائل خاورمیانه ادامه مذاکرات و پایبندی به تعهدات است.وی افزود: سوریه در مذاکرات غیرمستقیم بسیار صادقانه تر از طرف مقابل بود و به اعتقاد من دولت سوریه نیت واقعی و جدی برای برقراری رابطه با غرب دارد.

انتقاد صهیونیست ها از پاپ

جام جم آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان به دلیل سخنانش درباره هولوکاست با انتقاد رهبران مذهبی و سیاسی رژیم صهیونیستی مواجه شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از این که پاپ آلمانی الاصل به خاطر نقش کشورش در هولوکاست ابراز تاسف نکرد، به انتقاد از وی پرداخت.این در حالی بود که سفر 8 روزه پاپ به اردن و سرزمین های اشغالی با دقت و به گونه ای طرح ریزی شده بود که حساسیتی در یهودیان، مسلمانان و مسیحیان ایجاد نکند.

سفر کرزای به اسلام آباد

جام جم آنلاین: حامد کرزای، رئیس جمهورافغانستان دیروز به منظور شرکت در کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه ای در راس هیاتی عالی رتبه وارد اسلام آباد، پایتخت پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان، کرزای علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس با یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو می کند.

در کنفرانس همکاری های منطقه ای در مورد افغانستان نمایندگان و هیات های عالی رتبه 40 کشور و سازمان بین المللی شرکت می کنند.

سنت شکنی مرکل

جام جم آنلاین: آنگلامرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته طی مراسمی برای نخستین بار در تاریخ آلمان از خارجیان ساکن این کشور خواست شهروند آلمان شوند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل در مراسمی در برلین، پایتخت آلمان اسناد تابعیت خارجیانی که به شهروندی این کشور پذیرفته شده اند را به آنان اهدا کرد.

این نخستین باری بود که برای اعطای اوراق تابعیت مراسمی رسمی در کاخ نخست وزیری تشکیل شد و شخص صدراعظم اسناد مربوطه را به شهروندان تازه اعطا کرد.