آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۷۳
ادب و هنر
۱۰

صادق عبداللهی:پایگاهی برای شناسایی استعدادهای جدید طنزنویسی وجود ندارد

ادب وهنر: یکی از طنزنویسان قدیمی کشورمان تاکید کرد که پایگاهی برای شناسایی استعدادها و قلم های جدید در حیطه طنزنویسی وجود ندارد و این عارضه به آینده طنز لطمه جدی می زند.

صادق عبداللهی درگفت وگو با کیهان گفت: سالها پیش من از طریق نامه نگاری وارد عرصه مطبوعات شدم و پس از گذشت مدتی به طنزنویسی اشتغال پیدا کردم. اما در حال حاضر به دلیل کمبود نشریات طنز و میل اندک صاحبان جراید در پرداخت به مقوله طنز، استعدادهای جدید راه و میدانی برای ورود به عرصه طنزنویسی نمی یابند و در نتیجه طنز ما نتوانسته و نمی تواند از رشد معقولی برخوردار شود.

وی درباره برخی جشنواره ها که با موضوع طنز برگزار می شود، گفت: این یکی- دو جشنواره دارای تاثیر زیادی در رشد طنزنویسی کشورمان نیست. این گونه جشنواره ها صرفا عده ای از اهالی قلم و فعالان طنز را گردهم می آورد. این عده نیز، همه طنزنویسان حرفه ای و غیرحرفه ای کشورمان نیستند و چه بسا طنزنویسانی که از برگزاری چنین جشنواره هایی هم بی خبر باشند.

وی در عین حال گفت: اگر شما سری به دنیای وبلاگ ها بزنید، بسیار جوانانی را خواهید شناخت که از استعداد خوبی در زمینه طنزنویسی برخوردارند اما متاسفانه راهی برای چهره نمایی و ارائه آثار خود از مجاری جدی رسانه ای ندارند. به نظر من کارگزاران فرهنگی برای حل این معضل، هرچه زودتر باید چاره ای جدی کنند.